English

پیش بینی باد شدید به همراه گرد و خاک در خراسان رضوی

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی بیان کرد: براساس نقشه‌های هواشناسی، سرعت وزش باد در استان طی روز جمعه قابل پیش بینی است و این پدیده در مناطق بادخیز با احتمال وقوع گردوخاک همراه خواهد بود.

پیش بینی باد شدید به همراه گرد و خاک در خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، زهرا مبشری نسب کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی در خبری اطلاع داد: براساس نقشه‌های هواشناسی، سرعت وزش باد در استان طی روز جمعه قابل پیش بینی است و این پدیده در مناطق بادخیز با احتمال وقوع گردوخاک همراه خواهد بود.

مبشری همچنین تصریح کرد: برای فردا شنبه پدیده جوی خاصی در استان مشاهده نشده است؛ اما از اواخر وقت فردا و طی روز‌های یکشنبه، دوشنبه و سه شنبه هفته آینده افزایش ابرناکی در نیمه شمالی استان پیش بینی می‌شود.

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی در ادامه این خبر اضافه کرد: تا دیروز بارش‌ها در استان بهتر بود، اما امروز کمی سامانه بارشی تضعیف شده و از استان فاصله گرفته است.

وی ادامه داد: طی روز‌های یکشنبه تا سه‌شنبه، احتمال بارشهای رگباری در شمال غرب خراسان رضوی پیش‌بینی می‌شود که در صورت وقوع بارندگی، احتمال ایجاد سیلاب و رواناب در این مناطق استان طی این سه روز وجود دارد.

مبشری همچنین متذکر شد: از نظر دمایی نیز از امروز تا اواسط هفته آینده، دمای هوا در استان تغییرات قابل ملاحظه و محسوسی ندارد و دمای هوا طی این روز‌ها یک درجه افزایش خواهد یافت.

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی اظهار کرد: از چهارشنبه تا جمعه در روز‌های پایانی هفته آینده دمای هوا حدود سه درجه کاهش خواهد یافت.

وی ابراز کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته دمای هوای مشهد بین ۲۱ تا ۳۵ درجه سلسیوس در نوسان بود که بیشینه دمای هوای امروز مشهد نیز حدود ۳۵ درجه سلسیوس و کمینه دمای هوای آن ۲۱ درجه سلسیوس خواهد بود.

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی یادآور شد: قوچان با کمینه دمای هوای ۱۳ درجه سلسیوس و مه ولات با بیشینه دمای هوای ۳۹ درجه سلسیوس به ترتیب خنک‌ترین و گرم‌ترین شهر‌های خراسان رضوی طی ۲۴ ساعت گذشته بوده‌اند.

مبشری نسب در خاتمه این خبر خاطرنشان کرد: همچنین طی ۲۴ ساعت گذشته، بیشترین شدت وزش باد از شهرستان‌های خواف و تایباد با ۵۰ کیلومتر در ساعت ثبت و گزارش شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه