English

مجتبی قهرمانی:

تمام دستگاه‌های مسئول با تمام ظرفیت برای اجرای قانون کاداستر اقدام کنند

رئیس کل دادگستری هرمزگان گفت‌: مالکان اراضی کشاورزی می توانند برای تسریع در امور ثبت زمین هایشان در سامانه کاداستر، درخواست های خود را به دهیاری ها ارائه کنند.

تمام دستگاه‌های مسئول با تمام ظرفیت برای اجرای قانون کاداستر اقدام کنند

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، مجتبی قهرمانی رئیس کل دادگستری هرمزگان با اشاره به تشکیل کارگروه تسریع در اجرایی شدن ثبت زمین های کشاورزی در سامانه کاداستر در این استان گفت‌: مالکان اراضی کشاورزی می توانند برای تسریع در امور ثبت زمین هایشان در سامانه کاداستر، درخواست های خود را به دهیاری ها ارائه کنند.

قهرمانی در ادامه با بیان اینکه نگاه دستگاه قضایی در حوزه صیانت از اراضی ملی، پیشگیرانه است، تأکید کرد: با توجه به منویات مقام معظم رهبری در خصوص اهمیت اجرای کامل قانون حدنگار (طرح جامع کاداستر) و تهیه نقشه هوایی در راستای اجرای اصل یکصد و بیست و سوم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، ضرورت دارد دستگاه‌های مسئول با استفاده از تمام ظرفیت ها و بسیج همه امکانات در این زمینه اقدام کنند.

وی با تأکید بر لزوم اعمال اراده جمعی برای تسریع در روند اجرای طرح کاداستر اراضی کشاورزی در استان هرمزگان، یادآور شد: اتمام این طرح مهم و عظیم در کوتاه‌ترین زمان ممکن، بی‌شک مستلزم مشارکت و هم افزایی تمامی دستگاه‌های متولی است.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان همچنین تسهیل مراحل «خوداظهاری» و «صحت‌سنجی» به‌منظور سرعت بخشیدن به اجرای قانون جامع حدنگار را امری مهم و ضروری ارزیابی کرد و خاطرنشان ساخت: فرآیند امور در حوزه ثبت اسناد و املاک باید به‌گونه‌ای دنبال شود که به محض تعیین محدوده و اعتبارسنجی مدارک، در کوتاه‌ترین زمان ممکن، برای اراضی، سند تک برگ صادر شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه