English

با حضور مسئولان کشوری و استانی صورت گرفت؛

آغاز تولید کاغذ چاپ و تحریر ویژه کتب درسی دانش‌آموزان کشور برای سال تحصیلی جدید

مدیرعامل شرکت چوب و کاغذ مازندران گفت: مقرر شد 30 هزار تن کاغذ تحریر تولید و طی بازده زمانی مشخص تحویل آموزش و پرورش شود در حقیقت 70 درصد نیاز سازمان چاپ کتب درسی کشور است و این موضوع نشان می دهد که ما در مسیر درست قرار داریم.

آغاز تولید کاغذ چاپ و تحریر ویژه کتب درسی دانش‌آموزان کشور برای سال تحصیلی جدید

به گزارش خبرگزاری موج مازندران، شرکت چوب و کاغذ مازندران، یکی از مراکز بزرگ تولید کاغذ چاپ و تحریر است که بنا به دلایل گوناگون طی سالیان اخیر به جایگاه شایسته خود در تولید کاغذ نرسید اما با آغاز به کار دولت سیزدهم و عزم دولت مبنی بر قطع دستان مافیای واردات کاغذ تحریر و همچنین امضای قرارداد توسط معاونت وزارت آموزش و پرورش دولت سیزدهم با این شرکت مبنی بر تحویل 30 هزار تن کاغذ برای چاپ کتب درسی سال آینده، امیدها به تولید با کیفیت و خودکفایی در کاغذ تحریر افزایش یافت.

در این مراسم که با حضور «حجت‌الاسلام لطیفی» معاون وزیر آموزش و پرورش و  رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی و تالیف کتب درسی،  «احمدوند» معاونت فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد، «سید محمود حسینی‌پور» استاندار مازندران، میثم نیلی مدیرعامل مجمع ناشران دفاع مقدس، ابروفراخ مدیرکل دفتر سلولزی چاپ و نوشت افزار وزارت صمت، «کمال علیپور» نماینده قائم‌شهر، جویبار، سیمرغ و سوادکوه  بابایی نماینده ساری، «ولی الله فرزانه» نماینده نور و محمود آباد و برخی مدیران استانی برگزار شد بر ادامه این مسیر تا خودکفایی کامل کاغذ چاپ و تحریر و قطع واردات تأکید شد.

یک‌سوم از نیاز کشور به کاغذ چاپ و تحریر را تأمین می‌کنیم

مدیرعامل شرکت چوب و کاغذ مازندران در این مراسم ضمن قدردانی از کارگران و پرسنل شریف این مجموعه و خیرمقدم به همه مهمانان حاضر اظهار داشت: حضور شما در این مراسم معظم نشان‌دهنده این است که دولت سیزدهم عزم جزم کرده تا در تولید کتب درسی به خودکفایی برسد.

صنایع چوب و کاغذ مازندران

امید نیک نژاد ادامه داد: اعتماد و باوری که در دولت سیزدهم نسبت به تولید داخلی وجود دارد موجب شد تا مجموعه‌ای که هر از گاهی با خطرات اقتصادی روبرو بود، امروز در صدر تولید استان فعالیت دارد و ما خوشحال هستیم که امروز در مسیر درست قرار داریم.

وی با اشاره به آغاز کار خود از آذرماه سال گذشته تا امروز گفت: در سال 98  میزان 378 میلیارد تومان درآمد عملیاتی شرکت بود و در سال 99 این رقم ششصد میلیارد تومان شد و در سال گذشته به 1500 میلیارد تومان افزایش یافت و همین رشد به‌ خوبی نشان می‌دهد تغییر دولت و اعمال نگاه حمایتی مدیران جدید، چه اندازه توانست بر کارکرد مجموعه و صرف فعل خواستن و توانستن مؤثر باشد.

مدیرعامل شرکت چوب و کاغذ مازندران بیان داشت: واردات کاغذ برای برخی منافع اقتصادی شیرینی داشت و دوست نداشتند این مجموعه بر تولید کاغذ تحریر متمرکز  باشد اما خوشبختانه این مشکل با حمایت دولت حل شد.

وی عنوان داشت: وضعیت تولید و صادرات در مجموعه چوب و کاغذ بسیار مطلوب است‌ و همین مراسم امروز که مقرر گردید 30 هزار تن کاغذ تحریر تولید و طی بازده زمانی مشخص تحویل آموزش و پرورش شود در حقیقت 70 درصد نیاز سازمان چاپ کتب درسی کشور است و این موضوع نشان می دهد که ما در مسیر درست قرار داریم.

نیک‌نژاد ضمن تشکر از حمایت های معاون اول رئیس جمهور از تولید کاغذ که دغدغه رئیس جمهور محترم در این زمینه را نشان می دهد از استاندار و نمایندگان مردم خواست در خصوص مطالبات این شرکت از سازمان جنگل‌ها و مراتع و همچنین اجازه استفاده از درختان شکسته افتاده و حل مشکل واردات چوب و خمیر الیاف بلند مساعدت کنند تا بخشی از مشکلات مربوط به تأمین مواد اولیه مورد نیاز این مجموعه مرتفع گردد.

وی در خصوص نقدینگی و سرمایه در گردش هم از بانک‌های عامل  طبق مصوبات ستاد حمایت از کاغذ کشور خواست تا این مجموعه را حمایت کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه