English

مدیر پایگاه جهانی بیستون:

اعتبارات در نظر گرفته شده برای رفع نواقص و ارتقاء شرایط بیستون صفر بوده است

مدیر پایگاه جهانی بیستون استان کرمانشاه گفت: اعتبارات در نظر گرفته شده برای کمک به ارتقا بیستون کرمانشاه تقریبا صفر بوده است؛ ارتقاء جایگاه بیستون با شرایط فعلی و اعتبارات در نظر گرفته شده برای آن از سوی مسئولین امکان پذیر نیست.

اعتبارات در نظر گرفته شده برای رفع نواقص و ارتقاء شرایط بیستون صفر بوده است

اجرائی، مدیر پایگاه جهانی بیستون کرمانشاه در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری موج کرمانشاه گفت: در بازدید وزیر میراث فرهنگی کشور به بیستون کرمانشاه، شاهد نوید های خوبی به جهت ارتقای شرایط فعلی این اثر تاریخی به حد و جایگاه شایسته آن بودیم؛ بنده ایشان را فردی دلسوز دیده و نا رضایتی های ایشان را به حق دیدم اما در کنار این حق دیدن ها و شنیدن ها شرایط ملزوم جهت رفع و رجوع ایرادات و رسیدن به اهداف والا را باید در نظر داشت.

وی تصریح کرد: در این بازدید، وزیر از کاستی های آثار باستانی بیستون و شایستگی های اصلی آن گفت؛ در کنار پذیرش این کاستی ها و قبول این موضوع که این اثر والا نیازمند رسیدگی های برتر و بهتری تا به امروز و وضع کنونی آن است باید گفت این اثر و مجموعه ای که وظیفه سنگین مراقبت از آن بر عهده جمعی چون ماست؛ نیازمند توجه بیشتر ولو به شرط وجود منابع مالی و بودحوی مناسب برای رفع هزینه های مورد نیاز می باشد.

وی افزود: به طور قطع می گویم؛ میراث فرهنگی بیستون کرمانشاه طی سال اخیر هیچگونه اعتبار عمرانی دریافت ننموده و هر آنچه که دریافت شده وابسته به بودجه ملی بوده که مختص هزینه در راه رفع حقوق کارکنان این پایگاه شده است؛ بنابر این موضوع که هیچگونه اعتباری به مجموعه بیستون داده نشده چه طور می توان انتظار پیشرفتی والا و در شان و رسم و رسوم به قدر قدرت نام بیستون را داشت؟

وی افزود: این موضوعات کمبود بودجه و لزون همکاری سایر دستگاه ها را در جلسه صحبت با وزرا در میان گذاشتیم؛ بنا بر این شد تا بیستون مشمول افزایش ظرفیت های مالی قرار گرفته تا به امید حق تعالی بتواند به جایگاه اصلی خویش بازگشته و در حد و نام یک میراث جهانی باشد؛ وعده ها نیز بر همین منوار داده شد.

وی گفت: امیدواریم تا صحبت ها و وعده های داده شده مبنی بر این افزایش ظرفیت ها و بودجه ها در زمان مشخص خود عملی گردد و همچنین دلسوزی های وزیر محترم کشور و همکاری عزیزان هم کار در ارتقا نه تنها این اثر و تمامی آثار باستانی کرمانشاه تا حدی این اثر والا را به جایگاه احسن خود نزدیک نماید.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه