English

جبرئیل رمضانی:

تکمیل شبکه آبیاری و زهکشی سد گیوی نیازمند ۷ هزار میلیارد ریال اعتبار است

معاون طرح و توسعه شرکت آب منطقه‌ای اردبیل با بیان اینکه تکمیل شبکه آبیاری و زهکشی گیوی نیازمند 7 هزار میلیارد ریال اعتبار است گفت که برای تامین آن تلاش می‌شود.

تکمیل شبکه آبیاری و زهکشی سد گیوی نیازمند 7 هزار میلیارد ریال اعتبار است

به گزارش خبرگزاری موج اردبیل، جبرئیل رمضانی ، معاون طرح و توسعه شرکت آب منطقه‌ای اردبیل در جریان بازدید خبرنگاران از پروژه شبکه آبیاری و زهکشی گیوی گفت: در صورت تامین اعتبار لازم، این پروژه که نزدیک به ۲۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، تا ۲ سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

وی افزود: با اتمام عملیات اجرایی شبکه آبیاری و زهکشی سد گیوی، سه هزار و ۷۲ هکتار از اراضی شهرستان گیوی تحت پوشش شبکه آبیاری نوین قرار خواهد گرفت.

معاون طرح و توسعه شرکت آب منطقه‌ای اردبیل گفت: وزارت نیرو در طرح‌های آب خلخال و کوثر فعالیت‌های خوبی انجام داده که با تکمیل و بهره برداری از آنها مردم منطقه از برکات این طرح‌ها برخوردار خواهند شد.

رمضانی با تشریح ابعاد فنی این پروژه گفت: اجرای شبکه اصلی آبیاری و زهکشی سد گیوی شامل ۲ بخش سامانه انتقال آب از سد به شبکه به طول ۷.۶ کیلومتر با لوله فولادی به قطر ۱۶۰۰ میلیمتر و شبکه آبیاری با خطوط لوله تحت فشار و سازه‌های آبی وابسته به طول حدود ۶۰ کیلومتر با لوله‌های فولادی، جی آرپی و پلی اتیلن در سایزهای مختلف از ۱۳۰ میلیمتر تا ۱۶۰۰ میلیمتر در دستور کار قرار گرفته است.

وی با اشاره به تامین اعتبار دو هزار و 200 هزار میلیارد ریال از طریق فاینانس داخلی برای این پروژه گفت: این اعتبار از محل ماده ۵۶ تامین شده که تاکنون هزار میلیارد ریال آن هزینه شده است.

معاون طرح و توسعه شرکت آب منطقه‌ای اردبیل گفت: حجم ظرفیت سد گیوی ۴۹ میلیون متر مکعب است و امسال برای اولین بار به میزان 13 میلیون مترمکعب آبگیری شده است.

رمضانی می گوید: سد گیوی (کوثر)  با ۱۰۲ متر ارتفاع بر روی رودخانه گیوی چایی احداث شده است.

وی افزود: توسعه و بهبود اراضی دیم و باغات شهرستان کوثر (گیوی)، کنترل سیلاب رودخانه گیوی، ایجاد اشتغال، جلوگیری از مهاجرت اهالی و افزایش جاذبه‌های توریستی شهرستان از اهداف احداث سد گیوی است.

 

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه