English

فردین عینی:

مرمت و توسعه بازار تاریخی اردبیل در اولویت است

سرپرست معاونت میراث‌فرهنگی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل گفت: مرمت و توسعه بازار تاریخی اردبیل در اولویت این اداره کل و سایر نهادهای مرتبط قرار دارد.

مرمت و توسعه بازار تاریخی اردبیل در اولویت است

به گزارش خبرگزاری موج اردبیل، فردین عینی ، سرپرست معاونت میراث‌فرهنگی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل در جلسه با اعضای جامعه اسلامی اصناف و بازاریان اردبیل گفت: با توجه به اهمیت بازار تاریخی اردبیل، مرمت و توسعه این بازار در اولویت اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و سایر نهادهای مرتبط قرار دارد.

وی افزود: در جلسه اخیر با معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اردبیل مقرر شد اداره کل راه و شهرسازی مبلغ 8 میلیارد تومان در اختیار میراث‌فرهنگی قرار بدهد تا مرمت بازار تاریخی اردبیل شروع شود.

سرپرست معاونت میراث‌فرهنگی استان اردبیل می گوید: طبق اولویت و با توجه به مطالعات انجام شده با تزریق اعتبارات، بازسازی و توسعه سرای «زنجیرچی» در بازار اردبیل شروع می‌شود و پس از آن با پایان مطالعات که در مراحل آخر خود قرار دارد به سراغ بخش‌های دیگر بازار می‌رویم.

عینی با اشاره به اهمیت پیگیری بازاریان در مورد بازسازی این مجموعه تاریخی گفت: پیگیری بازاریان فرصتی برای ما است تا با پای کار آمدن سایر نهادها بتوانیم مرمت و توسعه بازار را به جلو ببریم و در ادامه توسعه این محوطه به رونق بازار و تبدیل شدن آن به یک جاذبه گردشگری منجر خواهد شد.

سعید ایرانی‌جم، رئیس جامعه اصناف و بازاریان اردبیل نیز در این جلسه ضمن تبریک انتصاب فردین عینی به عنوان سرپرست معاونت میراث‌فرهنگی، گفت: لازم است که در رابطه با توسعه بازار تاریخی اردبیل برنامه راهبردی داشته باشیم تا اقدامات مورد نیاز در این مجموعه به ترتیب اولویت انجام شود و این مجموعه بیش از این آسیب نبیند.

وی گفت: توسعه بازار اردبیل و سایر بناهای تاریخی استان موجب افزایش ماندگاری مسافر در استان و تبدیل شدن این بناها به جاذبه‌های گردشگری می‌شود و امیدوارم با تامین اعتبارات قول داده شده مرمت و توسعه سرای زنجیرچی به زودی عملیاتی شود و پس از آن سایر بخش‌های بازار هم به ترتیب مرمت شوند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه