English

علیرضا قاسمی‌فرزاد

حدود ۱۳۰۰ هکتار زمین برای طرح نهضت ملی مسکن آماده کرده‌ایم

استاندار همدان گفت: طبق اقدامات و پیگیری‌های انجام شده، تا به امروز، حدود ۱۳۰۰ هکتار زمین برای طرح نهضت ملی مسکن آماده کرده‌ایم و با قدرت این طرح را انجام و اجرا خواهیم‌ کرد.

حدود ۱۳۰۰ هکتار زمین برای طرح نهضت ملی مسکن آماده کرده‌ایم

به گزارش خبرگزاری موج همدان به نقل از روابط عمومی استانداری، علیرضا قاسمی‌فرزاد   استاندار همدان سه‌شنبه ۲۱ تیرماه در شورای تامین مسکن  با تاکید بر این‌که از تجارب مدیریت جدید اداره کل راه و شهرسازی استان در راستای انجام طرح نهضت ملی مسکن استفاده می‌شود، مطرح کرد: طبق اقدامات و پیگیری‌های انجام شده، تا به امروز، حدود ۱۳۰۰ هکتار زمین برای طرح نهضت ملی مسکن آماده کرده‌ایم و با قدرت این طرح را انجام و اجرا خواهیم‌ کرد.

وی با بیان این‌که طرح نهضت ملی مسکن در همدان موقعیت خوبی دارد، اظهار کرد: تاکنون بیش از ۱۵ جلسه‌ی ۳ الی ۴ ساعته درحوزه معاونت عمرانی در رابطه با پیگیری طرح نهضت ملی مسکن، تامین زمین و طرح‌های مرتبط با آن برگزار شده است.

وی افزود: با همکاری معاونت امور عمرانی و اداره کل راه و شهرسازی، زمین‌های دولتی در راستای طرح نهضت ملی مسکن، در شهرستان‌های دهگانه، تک به تک مورد بررسی قرار گرفته‌اند.

 استاندار همدان گفت: تاکنون ۱۲۲ هزار نفر در استان همدان برای طرح نهضت ملی مسکن ثبت‌ نام کرده‌ که ۸۹ هزار نفر از آن‌ها واجد شرایط هستند و شهرداری‌های استان و نظام مهندسی در مجموع می‌بایست پروانه ساختمانی را ظرف یک ماه صادر کنند.

استاندار همدان تصریح کرد: ۶۸۰ هکتار زمینی که برای طرح نهضت ملی مسکن به شهر همدان الحاق شده، حدودا معادل شهری به اندازه تویسرکان است.

وی خاطرنشان کرد: تلاش اعضا شورای تامین مسکن استان در راستای تامین زمین برای انجام طرح نهضت ملی مسکن قابل تقدیر و تشکر است.

نماینده مقام عالی دولت در استان

وی اضافه کرد: معاونت عمرانی استانداری به‌طور جد مشکل تامین زمین در شهرستان‌ها را پیگیری کند، به گونه‌ای که هیچ شهری در استان نباید مشکل زمین داشته باشد.

قاسمی فرزاد تاکید کرد: در واگذاری و جانمایی طرح نهضت ملی مسکن در استان، خانواده ایثارگران در اولویت باشند.

وی در ادامه گفت: تاکنون ۱۲۲ هزار نفر در استان همدان برای طرح نهضت ملی مسکن ثبت‌ نام کرده‌ که ۸۹ هزار نفر از آن‌ها واجد شرایط هستند؛ شهرداری‌های استان و نظام مهندسی، مجموعا باید پروانه ساختمانی را ظرف یک ماه صادر کنند.

استاندار همدان ضمن اشاره به این‌که با توجه به گزارش‌های اعضای شورای تامین مسکن استان از پروژه‌های در حال اجرا، وضعیت طرح نهضت ملی مسکن در استان امیدوارکننده و خوب است، گفت: ۹۶ واحد از پروژه‌ مسکن مهر باقی مانده که باید تبدیل وضعیت شده و پس‌از اتمام نیز واگذار خواهند شد. 

وی در پایان گفت: بر اساس تکلیف دولت و مصوبات ستاد ملی تامین مسکن، سهمیه بانک‌ها در پرداخت تسهیلات به تفکیک استانی و شهرستانی مشخص شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه