English

مراقب کلاهبرداری با عنوان واگذاری انشعاب برق باشید

مدیر دفتر حقوقی و رسیدگی به شکایات شرکت توزیع نیروی برق شیراز به شهروندان هشدار داد کلاهبرداران در فروش باغشهری، با ادعای تفکیک و تغییر کاربری مجاز و گفته‌های کذبی همچون وجود انشعاب برق و یا واگذاری انشعاب برق در آینده در کمین افراد نا اگاهند.

مراقب کلاهبرداری با عنوان واگذاری انشعاب برق باشید

به گزارش خبرگزاری موج فارس ،سید امین وردی‌زادگان  گفت: واگذاری انشعاب برق، تنها توسط شرکت‌های توزیع و با طی مراحل قانونی و از طریق مبادی تعریف شده انجام می‌شود و خارج از این چارچوب، امکان اخذ هیچ انشعاب قانونی و مجاز، وجود ندارد.

این مقام مسئول گفت: بعضا شاهد مواردی از کلاهبرداری تحت عنوان واگذاری انشعاب برق، به ویژه در اراضی موسوم به باغشهری و خانه باغ در خارج از محدوده شهر هستیم، اخذ انشعاب برق در اینگونه مناطق و با عناوین یاد شده، طبق مصوبه شورای حفظ حقوق بیت‌المال استان، دستور مقامات قضایی و همچنین تصریح قانونی، منوط به دریافت پاسخ استعلام‌های لازم و تعریف شده مراجع ذیصلاح از جمله امور اراضی و جهاد کشاورزی است.

او گفت: وجود خطوط عبوری شبکه برق روستایی و شهری، وجود خطوط شبکه برق چاه‌های کشاورزی و ... در مجاورت اراضی باغشهری دلیلی بر واگذاری انشعاب برق نیست، و برقراری انشعاب صرفاً بر اساس مجوز‌های قانونی و بر اساس قوانین و دستورالعمل‌ها امکانپذیر است.

وردی‌زادگان خاطر نشان کرد: واگذاری انشعاب از خطوط برق مربوط به چاه‌های کشاورزی و روستا‌ها خارج از چارچوب تعریف شده قانونی، ممنوع و تخلف است.

وی افزود : ایجاد هرگونه انشعاب غیرمجاز برق، مستوجب کیفر قانونی است و بی اطلاعی خریدارن املاک گاه موجب سوء استفاده افراد کلاهبردار شده و یا بسیار دیده شده که متخلف تغییر کاربری اراضی با اخذ انشعاب غیر مجاز و غیر قانونی بصورت مقطعی و در زمان فروش، اقدام به کلاهبرداری از خریدار کرده و بغیر از فروش ملک و مستحدثات غیر مجاز به چندین برابر قیمت، عواقب سنگین قانونی و قضایی ناشی از استفاده غیر مجاز برق را بردوش خریدار ناآگاه تحمیل می‌کنند.

او گفت: خریداران به راحتی میتوانند در خصوص مجاز بودن کاربری ملک مد نظر از طریق امور اراضی کسب اطلاع و یا حتی در صورت وجود انشعاب قبل از خرید ملک موضوع قانونی بودن، نوع انشعاب و... را با در دست داشتن شماره اشتراک و ادرس دقیق ملک از ادارات و دوایر برق استعلام کنند.

این مقام مسئول با تاکید براینکه مطابق قانون، هرانشعاب غیرقانونی جمع‌آوری خواهد شد، گفت: علاوه بر قطع برق و جمع آوری انشعاب، مالک به دستگاه قضایی معرفی و محکوم به پرداخت جرائم سنگین قانونی خواهد شد، وی همچنین اضافه نمود که واحد‌های بازرسی ادارات و نواحی مختلف شرکت توزیع با اخذ مساعدت‌های مرجع قضایی واستفاده از همکاری عوامل انتظامی بصورت دائم و کاملا تخصصی در پی کشف و برخورد با متخلفان این حوزه هستند.

سید امین وردی‌زادگان گفت: بعضا دیده شده کلاهبردارانی تحت عنوان اخذ انشعاب برق مبالغ هنگفتی از متقاضیان دریافت کرده و بی هیچ نتیجه و حتی پاسخی بعد از مدتی متواری شده اند.

مدیر دفتر حقوقی و رسیدگی به شکایات شرکت توزیع نیروی برق شیراز گفت: هم اکنون پرونده‌های در خصوص استفاده کنندگان غیر مجاز از برق تشکیل شده و در حال رسیدگی است. شهروندان می‌توانند موارد تخلف اعم از برق غیر مجاز، دستکاری در کنتور، وجود دستگا‌های ماینر و استخراج رمز ارز و... را از طرق و درگا‌های مختلف همچون تماس با شماره تلفن ۱۲۱ ویا درگاه اینترنتی شرکت به نشانی www.shirazedc.co.ir و از طریق فضای مجازی به شماره ۰۹۰۰۱۳۷۰۱۲۱، گزارش و مجموعه خدمات رسان توزیع برق را در ارائه خدمات پایدار و مستمر برق یاری کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
خبرنگار:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه