English

ناپایداری های جوی و دریایی در هرمزگان

اداره کل هواشناسی استان هرمزگان اعلام کرد: امروز در ادامه فعالیت سامانه فصلی، ناپایداری های جوی و دریایی در سطح استان هرمزگان، با شدت کمتر در مقایسه با روز گذشته تداوم خواهد داشت.

ناپایداری های جوی و دریایی در هرمزگان

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، بنابراعلام اداره کل هواشناسی هرمزگان، آسمان استان، قسمتی ابری، در ساعات صبحگاهی در برخی نقاط استان با احتمال بارش خفیف باران و در ساعات عصرگاهی و شب در ارتفاعات، همراه با رگبار باران و رعد وبرق و افزایش لحظه ای سرعت وزش باد  پیش بینی می شود.
براساس تحلیل نقشه های هواشناسی هرمزگان، در نقاطی از شرق استان، تشدید بارش باران و وقوع تگرگ و سیلابی شدن موقت رودخانه های فصلی مورد انتظار است.
به گفته اداره کل هواشناسی استان هرمزگان، در مناطق دریایی استان به ویژه دریای عمان و شرق تنگه هرمز، وزش باد نسبتا شدید جنوب شرقی، تا ساعات ظهر تداوم خواهد داشت و سبب مواج شدن دریا خواهد شد. با توجه به صدور هشدار هواشناسی هرمزگان، روز سه شنبه ضمن تداوم وزش بادهای جنوب شرقی در دریای عمان، در جزایر خلیج فارس و غرب تنگه ی هرمز، وزش باد جنوب غربی پیش بینی می شود.
گفتنی است از روز چهارشنبه، در غالب نقاط استان، به ویژه مناطق شرقی، افزایش  نسبی دما مورد انتظار است.
بنابراعلام اداره کل هواشناسی هرمزگان، باتوجه به ناگهانی بودن بارش ها، از تردد در حاشیه رودخانه ها و صعود به مناطق مرتفع در ساعات بعدازظهر و شب اجتناب شود و از تردد شناورهای سبک در دریای عمان و شرق تنگه ی هرمز خودداری شود.
بیشتر بخوانید: پیش بینی وضعیت جوی و دریایی هرمزگان
شایان ذکر است از روز چهارشنبه (۲۲ تیرماه ) تا روز جمعه ( ۲۶ تیرماه) با تشدید بادهای۱۲۰ روزه در جنوب شرق کشور، ضمن کاهش رطوبت نسبی هوا در مناطق شرقی استان، وزش بادهای گرم و خشک شمال شرقی همراه با افزایش نسبی دما مورد انتظار خواهد بود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه