English

پیش بینی وضعیت جوی و دریایی هرمزگان

اداره کل هواشناسی استان هرمزگان اعلام کرد: امروز با تقویت فعالیت سامانه فصلی، تداوم وقوع ناپایداری های جوی و دریایی در استان هرمزگان پیش بینی می شود.

پیش بینی وضعیت جوی و دریایی هرمزگان

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، بنابراعلام اداره کل هواشناسی استان هرمزگان، وزش باد نسبتا شدید جنوب شرقی در دریای عمان و تنگه هرمز تا ساعات شب سبب مواج شدن دریا خواهد شد، توصیه می شود از تردد شناورهای سبک، به ویژه در محدوده جاسک تا لارک خودداری شود و تمهیدات لازم جهت تردد ایمن کشتی های تجاری، به ویژه در دریای عمان صورت پذیرد.

به گفته اداره کل هواشناسی هرمزگان، در جزایر خلیج فارس، مه صبحگاهی و افزایش شرجی هوا پدیده غالب خواهد بود.

براساس تحلیل نقشه های هواشناسی هرمزگان، امروز با رشد ابرهای همرفتی در ساعات بعد ازظهر و اوایل شب، در ارتفاعات استان، به ویژه ارتفاعات شمالی و شرقی و با شدت کمتر در مناطق دریایی، رگبار موقتی باران و رعد وبرق پیش بینی می شود که طی ساعاتی با وقوع تگرگ و تند باد لحظه ای همراه خواهد بود و احتمال سیلابی شدن موقت رودخانه های فصلی در این مناطق نیز مورد انتظار است.

باتوجه به صدور هشدار هواشناسی هرمزگان، در منطقه زلزله زده سایه خوش در ساعات بعدازظهر، افزایش ابرناکی با احتمال رگبار موقتی باران و رعد و برق همراه با وزش باد مورد انتظار است.
گفتنی است به لحاظ دمایی تا پایان هفته ی جاری 1 تا 2 درجه از میزان شدت گرما در برخی نقاط استان کاسته خواهد شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه