English

وزش باد نسبتا شدید جنوب شرقی و مواج شدن دریا

براساس تحلیل نقشه های هواشناسی هرمزگان، در مناطق دریایی تنگه هرمز و دریای عمان در ساعات صبحگاهی وزش باد نسبتا شدید جنوب شرقی سبب مواج شدن دریا خواهد شد.

وزش باد نسبتا شدید جنوب شرقی و مواج شدن دریا

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، بنابراعلام اداره کل هواشناسی هرمزگان، امروز ناپایداری های جوی و دریایی قابل ملاحظه ای در استان  هرمزگان مورد انتظار است.
اداره کل هواشناسی هرمزگان اعلام کرد: در جزایر خلیج فارس، به ویژه جزایر غربی، در ساعات بعد ازظهر و شب با افزایش ابر، احتمال رگبار پراکنده ی باران و رعد وبرق و افزایش لحظه ای سرعت وزش باد پیش بینی می شود.
به گفته اداره کل هواشناسی هرمزگان، آسمان استان ابری، طی ساعات صبحگاهی در برخی نقاط با بارش پراکنده باران و در ساعات عصرگاهی و اوایل شب با تشدید بارش در غالب ارتفاعات استان، به ویژه ارتفاعات غربی پیش بینی می شود و طی ساعاتی رگبار قابل توجه باران و رعد وبرق، وقوع تگرگ و تند باد لحظه ای مورد انتظار است.
باتوجه به صدور هشدار هواشناسی هرمزگان، سیلابی شدن موقت رودخانه های فصلی در مناطق شرقی ،شمالی و غربی استان مورد انتظار خواهد بود و در منطقه  زلزله زده سایه خوش، در ساعات بعدازظهر افزایش ابر با احتمال رگبار پراکنده باران و رعد وبرق و افزایش سرعت وزش باد  پیش بینی می شود.

بیشتر بخوانید:
تداوم ناپایداری های جوی و دریایی در هرمزگان

گفتنی است به لحاظ دمایی، تغییرات قابل توجهی نخواهیم داشت و این شرایط جوی و دریایی تا روز جمعه (۱۷ تیر ) در استان هرمزگان تداوم خواهد داشت و تقویت بارش های رگباری مورد انتظار است.
توصیه های اداره کل هواشناسی هرمزگان، با توجه به مواج بودن دریا، از تردد شناورهای سبک خودداری شود و تمهیدات لازم، به ویژه در دریای عمان و تنگه هرمز صورت پذیرد و همچنین با توجه به وقوع بارش های رگباری و احتمال وقوع سیلاب، از تردد در حاشیه ی رودخانه های فصلی و صعود به مناطق مرتفع خودداری شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه