English

آیت الله سید احمد علم الهدی:

باید معرفت شناسی و امام شناسی ما کمال پیدا کند

امام جمعه مشهد بیان کرد: اختلافاتی که در صدر اسلام بین شیعه ایجاد و باعث تشکیل برخی فرقه ها شد به دلیل عدم معرفت نسبت به مقام امامت و ولایت ناشناسی بود.

باید معرفت شناسی و امام شناسی ما کمال پیدا کند

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، آیت الله سید احمد علم الهدی امام جمعه مشهد عنوان کرد: اختلافاتی که در صدر اسلام بین شیعه ایجاد و باعث تشکیل برخی فرقه ها شد به دلیل عدم معرفت نسبت به مقام امامت و ولایت ناشناسی بود و امروز هم اگر انحرافی در جریانهای سیاسی یا افراد مشاهده می‌کنیم به دلیل هم موضوع است.

آیت الله علم الهدی این سخنان را در آیین سالروز شهادت امام باقر(ع) در رواق امام خمینی(ره) حرم مطهر رضوی اظهار کرد و ادامه داد: ولایت شناسی یعنی وقتی کسی ولی امر شد، خط، راه و مسیر او در هر جریانی مسیر بر حق است و اگر کسی تخطی کند دچار انحراف می شود از این رو باید معرفت شناسی و امام شناسی ما کمال پیدا کند.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی تصریح کرد: آن حضرت انقلاب فرهنگی را بر انقلاب سیاسی ترجیح داد زیرا در زمان آن حضرت کار به جایی رسیده بود که مردم پرورش انسان در سایه دین را فراموش کرده بودند و اسلام را دین قدرت می‌دیدند که به دنبال تشکیل امپراتوری عرب در کنار امپراتوری ایران و روم است.

آیت الله علم الهدی متذکر شد: امام باقر(ع) بساط علم را پهن کرد و مبانی علمی و توحیدی را برای علما و اندیشمندان و مردم باز کرد و مردم فهمیدند که اسلام دین قدرت نیست و آمده تا جامعه انسانی را با مدیریت ولایی وابسته به خدا اداره کند و همین روشنگری امام باقر(ع) باعث شد مردم آگاه شوند که بنی امیه یک حکومت انحرافی و ناحق است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه