English

پرداخت ۱۳۰ میلیون تومان تسهیلات اصلاح نژاد دام در خراسان رضوی

رییس اداره بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی تایباد بیان کرد: اصلاح نژاد در سه دامداری تایباد بر روی ۴۰۰ راس نژاد بومی گوسفند موسوم به بلوچی انجام شد.

پرداخت ۱۳۰ میلیون تومان تسهیلات اصلاح نژاد دام در خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، رضا نظری‌نیا رییس اداره بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی تایباد در خبری اعلام کرد: مبلغ ۱۳۰ میلیون تومان تسهیلات به دامداران تایباد برای اجرای اصلاح نژاد دام پرداخت شده است.

نظری‌نیا در ادامه این خبر اضافه کرد: جهت اجرای طرح اصلاح نژاد دام در تایباد از طرف جهاد کشاورزی ۱۳۰ میلیون تومان و ۱۰ تن جو و کنسانتره یارانه‌ای به دامداران متقاضی به عنوان تسهیلات ارائه شده است.

وی ادامه داد: اصلاح نژاد دام توسط یک دامپزشک و ۲ کارشناس علوم دامی در سه دامداری تایباد بر روی ۴۰۰ راس نژاد بومی گوسفند موسوم به بلوچی انجام شد که باعث افزایش بره‌زایی، کاهش دوره زایش دام، تولد بره‌های همسن برای پرواربندی و در نهایت افزایش تولید شیر و گوشت می‌شود.

رییس اداره بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی تایباد افزود: از مزایای نژاد بلوچی گوسفند می‌توان به داشتن جثه‌ای کوچک، چابکی، توانایی راهپیمایی طولانی برای رسیدن به چراگاه مناسب، کیفیت بالای گوشت و پشم و تغذیه حداقلی اشاره کرد که این ویژگی‌ها در شرایط خشکسالی و افزایش قیمت نهاده‌های دامی اهمیت بیشتری دارند.

نظری نیا در خاتمه اظهار کرد: با اجرای اصلاح نژاد این گوسفند بومی، بهره‌وری تولید مثلی و دوقلوزایی افزایش پیدا می‌کند که بر تولید شیر، گوشت و پشم تاثیر مثبت دارد و ذخایر ژنتیکی این گونه دامی در منطقه حفظ می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه