English

محمد ثابتی‌مقدم:

شناسایی و انسداد ۱۵۰ حلقه‌چاه آب غیر مجاز در منطقه سبزوار

مدیر امور آب ناحیه سبزوار بیان کرد: حفر چاههای غیر مجاز در این منطقه با پایش کارشناسان امور آب سبزوار طی سالهای گذشته بیش از ۶۰ درصد کاهش داشته است.

شناسایی و انسداد ۱۵۰ حلقه‌چاه آب غیر مجاز در منطقه سبزوار

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، محمد ثابتی‌مقدم مدیر امور آب ناحیه سبزوار در خبری اعلام کرد: در حال حاضر ۱۵۰ حلقه‌ چاه آب غیر مجاز در این شهرستان شناسایی شده است که اقدامات قانونی برای انسداد آنها طی سال جاری در دستور کار قرار دارد.

ثابتی‌مقدم تصریح کرد: طی یک سال گذشته با تلاش کارشناسان حقوقی و پس از دریافت دستور قضایی ۲۷۰ حلقه چاه آب غیر مجاز در شهرستان‌های سبزوار، داورزن، جوین، جغتای، خوشاب و ششتمد واقع در غرب خراسان رضوی مسدود شده است.

مدیر امور آب ناحیه سبزوار همچنین تاکید کرد: طی سال‌های گذشته برداشت بی‌رویه آب سبب افت سطح آب‌های زیرزمینی شده است که بستن چاه‌های غیرمجاز نقش موثری در جلوگیری از این موضوع دارد.

 وی در ادامه این خبر اضافه کرد: حفر چاههای غیر مجاز در این منطقه با پایش کارشناسان امور آب سبزوار طی سالهای گذشته بیش از ۶۰ درصد کاهش داشته  است.

ثابتی مقدم اظهار کرد: برای جلوگیری از برداشت بی‌رویه آبهای زیرزمینی همه چاههای دارای پروانه کشاورزی در این منطقه به شمارشگر هوشمند مجهز شده‌اند که این موضوع بیش از ۲۰ درصد حجم برداشت آبهای زیرزمینی را کاهش داده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه