English

حسن رضاییان:

هدر رفت و اتلاف ۳۰ درصد آب در شهرستان خواف

رییس امور آب و فاضلاب خواف بیان کرد: حدود ۲۲ درصد از مجموع هدر رفت منابع آبی در این شهرستان مربوط به انشعاب‌های غیر مجاز و هشت درصد مربوط به اتلاف آب به دلیل فرسودگی تجهیزات در خود خطوط انتقال است.

هدر رفت و اتلاف ۳۰ درصد آب در شهرستان خواف

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، حسن رضاییان رییس امور آب و فاضلاب خواف در خبری اعلام کرد: ۱۳میلیون مترمکعب آب روزانه از منابع آبی مناطق شهری و روستایی خواف استحصال می‌شود که ۳۰ درصد آن هدر می‌رود.

رضاییان در ادامه این خبر اضافه کرد و گفت: این هدر رفت و اتلاف آب مربوط به مصارف و انشعاب‌های غیرمجاز کشاورزی و خانگی و اتلاف آب در مسیر خط انتقال به دلیل فرسودگی تجهیزات است.

وی همچنین تصریح کرد: ۲۲ درصد از مجموع هدر رفت منابع آبی در این شهرستان مربوط به انشعاب‌های غیر مجاز مانند برخی باغ ویلا‌ها و موزاییک سازی‌ها و هشت درصد مربوط به اتلاف آب به دلیل فرسودگی تجهیزات در خود خطوط انتقال است.

ریس امور آب و فاضلاب خواف متذکر شد: برای کاهش هدر رفت و اتلاف منابع آبی ، اصلاح شبکه‌های آب رسانی چهار روستا با کمک سپاه پاسداران در بخش سلامی از ابتدای امسال آغاز شده است.

وی در ادامه یادآور شد: برای کاهش مشکل تامین و تنش آب در مناطق شهری و روستایی خواف ۲ چاه که در سال ۱۳۹۹ حفر شده بود امسال وارد مدار بهره برداری شد و با بهره برداری از آن‌ها ۲۵ لیتر بر ثانیه به مجموع تامین منابع آبی این شهرستان افزوده شد.

رضاییان در خاتمه خاطرنشان کرد: در نشتیفان این شهرستان که مردمش با مشکلاتی در تامین آب مواجه بودند مجوز حفر یک حلقه چاه با دبی آب ۲۲ لیتر بر ثانیه اخذ شد که با حفر و بهره برداری از آن مشکل مردم این بخش و برخی روستا‌های آن برطرف می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه