English

معاون سما دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت؛

سما بزرگترین مجموعه مدرسه ای استان گیلان/ آموزش یک حرفه و مهارت به هر دانش‌آموز سما

معاون سما دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت رویکرد کلی سما به عنوان بزرگترین مجموعه مدرسه ای استان گیلان و کشور رویکرد توسعه کمی و کیفی است، افزود: بسیاری از فعالیت‌هایی که در سطح مدارس سما انجام می شود در راستای دست یابی به افقی روشن تر در کیفی سازی آموزش و بهبود وضعیت موجود است.

سما بزرگترین مجموعه مدرسه ای استان گیلان/ آموزش یک حرفه و مهارت به هر دانش‌آموز سما

به گزارش خبرگزاری موج گیلان، معاون آموزش های عمومی و مهارتی سما واحد رشت با بیان اینکه شروع فعالیت  سما واحد رشت  با 27 نفر دانش آموز از مهر 1371 در مقطع متوسطه بود اظهارکرد: پس از گذشت 31  سال فعالیت، سما واحد رشت با 9 باب مدرسه و 86 کلاس درس  و 1760 دانش آموز از پیش دبستانی تا دوره دوم متوسطه و هنرستان فنی و حرفه ای در دو جنسیت دختر و پسر در امر تعلیم و تربیت دانش آموزان مشغول انجام وظیفه و کمک به امر آموزش می باشد.

تیمور آمار رویکرد کلی سما به عنوان بزرگترین مجموعه مدرسه ای استان گیلان و کشور را رویکرد توسعه کمی و کیفی است، افزود:  بسیاری از فعالیت‌هایی که در سطح مدارس سما انجام می شود در راستای دست یابی به افقی روشن تر در کیفی سازی آموزش و بهبود وضعیت موجود است.

معاون سما دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت با بیان اینکه سما استان گیلان  در حوزه مدارس از گستردگی بسیار بالایی برخوردار است، افزود: اهداف کیفی سازمان سما را در استان پیگیری کردیم و اکنون مدارس سما به ویژه مدارس سما رشت در سطح کشور از وضعیت خوبی برخوردار هستند.

آمار ادامه داد: در مدارس سما دانش آموزان به گونه ای  هدایت می شوند  که توانایی کار آفرینی را برای خودشان داشته باشند.

معاون آموزش های عمومی و مهارتی سما واحد رشت با توجه به راهبرد کارساز سازمان سما «آموزش یک حرفه و مهارت به هر دانش‌آموز» گفت: هدف ما این است از زیر ساخت های مجهز سما در جهت تربیت تکنسین ماهر و پرورش فرزندان گیلان استفاده نماییم.

آمار نقش آموزش های فنی و حرفه ای و تربیت نیروی ماهر و متخصص مورد نیاز جامعه را  از اهداف عالی سازمان سما در رویکرد جدید دانشگاه آزاد اسلامی با شعار دانشگاه کارآفرین عنوان کرد و افزود: مجموعه سما با شخصیت‌های برجسته علمی و مدیریتی خود دارای ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های بی‌شماری است و می‌تواند موفق‌تر از اینها در عرصه‌های مختلف ظاهر شود.

معاون آموزش های عمومی و مهارتی سما واحد رشت  تصریح کرد: سما خود را جدا از آموزش و پرورش نمی داند و این آمادگی را دارد شرایطی را فراهم کند تا  دانش آموزان مدارس استان گیلان از امکانات موجود  مدارس سما استفاده نمایند.

آمار با بیان اینکه مهارت آموزی محور برنامه های اوقات فراغت دانش آموزان  سما است،  ادامه داد: فعالیت های فوق برنامه با تاکید بر توسعه مهارت ها و ارتقای علمی  در مدارس سما در حال گسترش است.

معاون سما دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت  غنی‌سازی اوقات فراغت و بسترسازی مناسب جهت آشنایی دانش‌آموزان سما با فرهنگ کار و اشتغال و مهارت‌آموزی در مدارس سما انجام شده است گفت: بر همین اساس دوره‌های آموزشی و تخصصی کوتاه‌مدت سما واحد رشت بستر مناسبی را برای دانش آموزان  فراهم می کند تا با فرهنگ کار و اشتغال و مهارت‌آموزی آشنا شوند.

آمار گفت:  ورزش در مدراس سما از اهمیت زیادی برخوردار است  بحث استعدادیابی را ازسالها پیش شروع کردیم و درتلاش هستیم  این موضوع دارای ساختاری نظامند باشد.

وی افزود: همه مدارس سما از معلمان ورزش بهره می برند و لی با این حال تلاش می کنیم تیم های تخصصی در تمام مقاطع تحصیلی فعال باشد.

معاون آموزش های عمومی و مهارتی سما واحد رشت  با بیان اینکه معلمى داراى عملکرد بهتر و تدریس کارآمدترى است که داراى روش‌هاى تدریس خلّاقانه‌تر، و مهارت به‌کارگیرى روش‌هاى جدید و فعال تدریس و ارزیابى باشد،  ادامه داد: ماهیت معلمی در مدارس سما بر پایه عشق، اخلاق و فضیلت بنا نهاده شده است در گذشته نیز اینچنین بود و در آینده نیز چشم‌انداز روشنی در انتظار معلمان مدارس سما خواهد بود.

آمار ادامه داد: معلمان سمای دانشگاه آزاد اسلامی همگام و همراه با همکاران خود در مجموعه آموزش و پرورش نیز در استفاده از فضای مجازی برای معطل نماندن امر آموزش پیشرو بوده به گونه ای که اکنون معلمان سما با استفاده از فنآوری نوین و وسایل ارتباط جمعی یادگیری را برای دانش آموزان تسهیل کردند.

وی افزود: معلمان سمای دانشگاه آزاد اسلامی با پیوستن به پویش ملی "آموزش تعطیل نیست" در زمان شیوع گسترده کرونا به صورت پیوسته با دانش آموزان در ارتباط بوده و نیازهای آنان را از طریق فضای مجازی برطرف می کردند.

معاون آموزش های عمومی و مهارتی سما واحد رشت  گفت: معلمان و دبیران سما از همان نخستین روزهای شیوع کرونا با تشکیل گروه های مختلف دانش آموزی در فضای شاد،سروش، ایتا و... و تولید محتوی آموزشی مناسب در فضای وب کوشیدند تا در امر یاددهی و یادگیری دانش آموزان که در واقع سرمایه های اصلی سما هستند خللی وارد نگردد و خانواده ها کمترین دغدغه را در خصوص آموزش فرزندان خود داشته باشند.

آمار تصریح کرد: اعتقاد داریم تنها با تعامل و انسجام مراکز علمی و فرهنگی با رسانه‌ها است که می‌توانیم نسبت به تحقق اهداف و تعالی هرچه بیشتر علمی،‌ اجتماعی و فرهنگی دست یابیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه