English

امام جمعه سنندج:

دشمنان از وحدت اسلامی هراس دارند/با تمسک به وحدت، دشمن زمین گیر می شود

امام جمعه سنندج اظهار داشت: در دیدگاه دین مبین اسلام وحدت از با اهمیت‌ترین مسایل است که سعادت جامعه را با دوری از جدایی و تفرقه رقم می‌زند و هراس دشمن نیز از این سپر دفاعی مهم است که هیچ سلاحی توان مقابله با آن را ندارد .

دشمنان از وحدت اسلامی هراس دارند/با تمسک به وحدت، دشمن زمین گیر می شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کردستان، حاج ماموستا فایق رستمی پیش از ظهر امروز سه‌شنبه در اولین نشست هماهنگی و برنامه‌ریزی اجلاس منطقه‌ای وحدت اسلامی اظهار داشت: مساله وحدت در کردستان در طول تاریخ مساله اولویت داری بوده که مردم کُرد با همه توان خود برای آن تلاش کرده‌اند و این تنها مختص به مذاهب نیست و در میان اقوام و ادیان مختلف استان نیز وجود داشته است.

امام جمعه سنندج به وجود نقاط اشتراک و مراودات با اقلیم کردستان عراق و کردستان ایران اشاره کرد و گفت: برگزاری چنین همایش هایی موجب تقویت نقاط اشتراک و وحدت و همدلی میان ایران و عراق می شود.

وی تاکید کرد: با همه تفرقه افکنی دشمنان ، اتحاد امت اسلامی با تلاش مجمع تقریب مذاهب هر روز مستحکم تر می شود. 

نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: در دیدگاه دین مبین اسلام وحدت از با اهمیت‌ترین مسایل است که سعادت جامعه را با دوری از جدایی و تفرقه رقم می‌زند و هراس دشمن نیز از این سپر دفاعی مهم است که هیچ سلاحی توان مقابله با آن را ندارد .

ماموستا رستمی ادامه داد: هرگاه مسلمانان به وحدت تمسک کرده اند دشمن زمین‌گیر شده و مکتب اسلام در بین غیرمسلمانان نیز رشد یافته و علاقمندان به آن بیشتر شده است.

وی از قرآن کریم، قبله، محبت اهل بیت پیامبر اکرم (ص)، اخلاق مداری و ارزش دادن به انسانیت انسان به عنوان نقاط مهم در تقویت وحدت ملی و  اسلامی نام برد و گفت: باید مراکز علوم دینی و دانشگاه‌های مذاهب و حوزه‌های علمیه مورد توجه بیشتری باشند و رد مقابل این مرازک نیز وجوه اشتراک را بیش از پیش معرفی کنند.

امام جمعه سنندج یادآور شد: برگزاری این اجلاسیه نویدی است تا در سایه فرهنگ، معیشت و اقتصاد کردستان ارتقا یابد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه