English

دین اسلام مخالف شادی هیچکس نیست/مهم ترین دغدغه مسئولان، رفع مشکلات مردم است

امام جمعه سنندج گفت: دین اسلام و هیچ کس مخالف شادی نیست اما شادی که موجب آسیب به جسم انسان و دیگران شود از دیدگاه اسلام حرام است.

دین اسلام مخالف شادی هیچکس نیست/مهم ترین دغدغه مسئولان، رفع مشکلات مردم است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کردستان، حاج ماموستا فایق رستمی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته سنندج اظهار کرد: یکی از مهمترین دغدغه‌های مسوولان رفع مشکلات مردم است تا جاییکه رهبر معظم انقلاب اسلامی می‌فرمایند جهاد اصلی توجه به مشکلات اقتصادی و رفع تنگناهای معیشتی مردم است.

وی با تبریک هفته سربازان گمنام، گفت: سربازان گمنام در مسیر تامین امنیت و مبارزه با دشمنان تمام توان خود را به کار گرفته و در این مسیر ایثار و فداکاری می‌کنند.

امام جمعه سنندج تصریح کرد: نیروهای امنیتی با ایثار و از خودگذشتگی و بذل جان در مسیر دفاع از مرزها و امنیت مردم تلاش می‌کنند و در این مسیر جان‌فدایی کرده و شهدای بسیاری تقدیم کرده‌اند.

وی در ادامه از بهار طبیعت به عنوان زنده‌شدن دوباره نام برد و گفت: آثار رحمت الهی در طبیعت مرده زمستان در بهار نمود پیدا می‌کند.

ماموستا رستمی تصریح کرد: طبق روایات دینی قطع یک درخت و نهال همانند کشتن و به قتل رساندن یک موجود زنده است، زیرا جنگل‌ها و عرصه‌های طبیعی نقش مهمی در سلامت زندگی دارند.

وی با اشاره به ورود رفتارهای غلط و اتفاقات ناگواری که از عناوین سنت چهارشنبه‌سوری و شب نوروز در بین جامعه رواج پیدا کرده است، گفت: دین اسلام و هیچ کس مخالف شادی نیست اما شادی که موجب آسیب به جسم انسان و دیگران شود از دیدگاه اسلام حرام است.

وی با بیان اینکه چهارشنبه سوری امسال شاهد خسارت‌های جانی و مالی بسیاری برای افراد و خانواده‌ها بودیم گفت: در  این شرایط کرونایی جامعه به هیچ وجه به صلاح همه نیست که با اعمال خطرناک زمینه تشدید مشکلات جامعه را فراهم کرد..

وی گفت: انتظار داریم بجای خرید مواد محترقه خطرناک، به فکر نیازمندان جامعه باشند و این مبالغ را در مسیر رفع مشکلات نیازمندان هزینه کنند.

وی با بیان اینکه همه نعمت‌های الهی و هر آنچه خداوند در زمین و آسمان خلق کرده برای استفاده و بهره‌گیری مخلوقات به ویژه انسان است لذا انسانی که در بوجودآمدن شب و روز، بهار و زمستان و مرگ و تولد تفکر نکند در جهل و نادانی است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه