English

کردستان میزبان اولین اجلاس منطقه ای وحدت اسلامی شد

معاون امور ایران مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: اولین اجلاس منطقه‌ای وحدت اسلامی با حضور علمای سه استان کُردنشین شامل کردستان، کرمانشاه و ایلام و همچنین استان آذربایجان غربی با علمای اقلیم کردستان عراق به میزبانی سنندج اواخر تیرماه برگزار می‌شود.

کردستان میزبان اولین اجلاس منطقه ای وحدت اسلامی شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کردستان، محسن مسچی روز سه‌شنبه در اولین نشست هماهنگی و برنامه‌ریزی اولین اجلاس منطقه‌ای وحدت اسلامی اظهار داشت: 200 مهمان برای حضور در این اجلاس پیش بینی شده که 50 نفر آنها خارجی هستند و زمان برگزاری آن 29 و 30 تیرماه امسال خواهد بود.

وی با اشاره به دلایل انتخاب کردستان برای میزبانی این اجلاس افزود: مردم کردستان از غیورترین، سلحشورترین، اصیل‌ترین مردم ایران هستند که در طول تاریخ برای ماندگاری ایران، ارزشهای خود را اثبات کرده و مردانه پای آن ایستاده‌اند. 

معاون امور ایران در مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی تاکید کرد: بعد از انقلاب هم همه اقشار این استان همچنان با تکیه بر اتحاد برای خدمت به نظام و اسلام و انقلاب تا به امروز پای کار بوده و هستند و همین ویژگیها باعث شده تا کردستان، اولین مکانی باشد که برای انجام همایش‌هایی از این دست مدنظر  مجمع جهاتی تقریب مذاهب اسلامی باشد که همیشه زمینه و بسترهای برگزاری اجلاسهای وحدت آفرین در آن مهیاست.

مسچی تاکید کرد: این اولین اجلاس منطقه‌ای در طول فعالیت مجمع تقریب مذاهب است که به میزبانی کردستان برگزار خواهد شد و وفاق و همراهی همه مسوولان استان برای برگزاری شایسته آن وجود دارد.

وی افزود: چند کنفرانس وحدت در مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی تصویب شده که اولین آن در کردستان با مشارکت اقلیم کردستان و با حضور شخصیتها و علمای ایران از استاتهای آذربایجان غربی کرمانشاه و کردستان خواهد بود.

وی ادامه داد: اجلاس دیگری به میزبانی سیستان و بلوچستان و دیگری به میزبانی خراسان خواهد بود و برای اولین همایش به میزبانی کردستان، سه کمیته اجرایی و پشتیبانی، فرهنگی، تبلیغات و اطلاع رسانی و انتظامی و امنیتی فعال شده است.

معاون امور ایران مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی اضافه کرد:  در این اجلاس گفت و گوهای بین علما و بزرگان اقلیم کردستان عراق با علمای کردستان و ایران برای ارتباطات بیشتر دنبال می‌شود.

وی اضافه کرد: برگزاری چنین همایشهایی قابلیت رشد و توسعه استانها را افزایش می دهد و در کنار کار فرهنگی، در دیگر کارهای فرعی ابعاد سیاسی و اقتصادی نیز این مجمع مشارکت خواهد داشت.

مسچی با بیان اینکه در گذشته تاریخی ایران،  کردستان، خاستگاه فرهنگ ملی، مذهبی، قومی و زبانی و مرجعیت همه مناطق کردنشین جهان بوده است، گفت: امروز استکبار و رژیم صهیونیستی و تفکرات غرب زده استعماری در صدد انتقال این مرجعیت به جای دیگر جهان هستند و برای رسیدن به این هدف خود به دنبال گرفتن زبان، فرهنگهای خوب و استحاله فکری این منطقه برای تغییر قومیتی و فرهنگی هستند. 

وی تاکید کرد: باید به عنوان عنصر فرهنگی جایگاه ملی مذهبی و قومی کُرد در جهان  تقویت و حفظ شود و علمای دانشگاه و حوزه با تقریب فکری به تبلیغ و ترویج بیشتر فرهنگهای اصیل این منطقه بپردازند.

مسچی، قوام امنیتی، سیاسی و فرهنگی کشور را با حذف گسستهای بین تقریب مذاهب با آیین‌ها و رسومات ملی ممکن دانست و گفت: ارتباطات و صمیمیت و شناخت علمی دقیق باعث می شود تا همه مدافع یک هدف و ارزش والا که حفظ ارزشهای اسلامی و انقلابی و ایرانی است باشیم.

وی گفت: تلاش می شود کنفرانس بعدی در کردستان با حضور علما، سران و بزرگان کُرد همه کشورهای جهان از جمله، سوریه، روسیه و اروپا باشد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه