English

محمود قربان زاده:

افزایش دما و احتمال شیوع تب کریمه کنگو

رییس اداره نظارت بر بهداشت مواد غذایی اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی بیان کرد: شهروندان از خرید و مصرف گوشت دامی هایی که بصورت غیربهداشتی و خارج از کشتارگاههای مجاز ذبح وعرضه می شود جدا خودداری کنند.

افزایش دما و احتمال شیوع تب کریمه کنگو

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، محمود قربان زاده رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی در خبری اعلام کرد: با عنایت به افزایش دمای محیط در روزها و ماه های پیش رو و به تبع آن افزایش فعالیت کنه های حیوانی که باعث ایجاد و انتقال بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو (CCHF) می شود،

قربان زاده در ادامه این خبر اضافه کرد و گفت: برای جلوگیری از انتقال این بیماری، لازم است از هرگونه کشتار غیرمجاز دام در معابر، منازل، باغات، مراسمات مختلف و ... جلوگیری به عمل آید.

رییس اداره نظارت بر بهداشت مواد غذایی اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی ادامه داد: این بیماری یک عفونت ویروسی واگیردار در انسان و یکی از بیماریهای مشترک بین انسان و حیوان است که عمدتا توسط کنه منتقل می شود.

قربان زاده همچنین در ادامه این خبر تصریح کرد: این بیماری از طریق تماس با حیوان آلوده و در هنگام ذبح حیوان و تماس با امعاء و احشاء آلوده آن در صورت عدم رعایت ضوابط بهداشتی به انسان منتقل می‌شود.

رییس اداره نظارت بر بهداشت مواد غذایی اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی یادآور شد: شهروندان از خرید و مصرف گوشت دامی هایی که بصورت غیربهداشتی  و خارج از کشتارگاههای مجاز ذبح وعرضه می شود جدا خودداری کنند و ضمن پرهیز از کشتار دام درمحیط خارج از کشتارگاه، از له کردن کنه بر روی پوست دامها نیز اکیدا خودداری کنند.

وی با تاکید بر استفاده صحیح در مصرف گوشت گفت: لازم است هنگام تماس با گوشت، خون و ترشحات دام های مشکوک، از دستکش و وسایل حفاظت فردی استفاده شده و گوشت و جگر پس از پخت کامل مصرف شود.

قربان زاده در خاتمه خاطرنشان کرد: ویروس بیماری در فرآورده های خام دامی، پس از پخته شدن به مدت ۱۵ دقیقه و درحرارت ۸۵ درجه سانتی گراد از بین می رود و همچنین لازم است افراد در هنگام  قطعه قطعه کردن، شستشو و بسته بندی گوشت حتما از دستکش مناسب استفاده کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه