English

عذاری عنوان کرد:

استفاده از ظرفیت دانش بنیان برای تولید مخازن نفتی با عمر بالا

مدیرعامل شرکت نفت و گاز اروندان با اشاره به برگزاری بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی صنعت نفت گفت: باید در این نمایشگاه ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان به‌منظور حفظ حداکثری تولید صیانتی از مخازن نفتی با عمر بالا شناسایی و از آن در راستای تحقق اهداف تولیدی استفاده کرد.

استفاده از ظرفیت دانش بنیان برای تولید مخازن نفتی با عمر بالا

به گزارش خبرگزاری موج خوزستان، عبدالله عذاری اهوازی با تاکید بر اینکه "تولید دانش بنیان" در شرکت نفت و گاز اروندان به عنوان دومین تولیدکننده بزرگ نفت خام ایران از اهمیت زیادی برخوردار است، اظهارداشت: این شرکت با راهبری ۶ میدان مشترک و هفت میدان غیرمشترک بزرگ و پیچیده، علاوه بر تولید صیانتی در حال توسعه میادین و اجرای پروژه های منتج به ازدیاد برداشت از میادین به‌ویژه میادین مشترک است.

وی ادامه‌داد: نفت و گاز اروندان، اولین شرکت تابعه شرکت ملی نفت ایران است که خدمات بهره‌برداری از میادین تحت سرپرستی خود را بصورت یکپارچه به پیمانکاران داخلی برون سپاری کرده است.

عذاری اهوازی با تاکید بر اینکه برابر با نامگذاری سال جاری از سوی مقام معظم رهبری، تولید از میادین نفتی این شرکت با شاخصه دانش‌بنیان هم‌راستا شده است، گفت: به طور قطع بکارگیری ظرفیت‌های دانش بنیان برای ایجاد بهره‌وری و هزینه‌های ارزش آفرین در تولید نفت می‌تواند بخش قابل توجهی از اهداف صنعت نفت کشورمان را محقق کند.

وی با بیان اینکه در آینده‌ای نزدیک، مخازن نفتی ایران وارد نیمه دوم عمر خود خواهند شد، افزود: با ورود به این مرحله، دوران مخازن پربازده و کم هزینه تمام خواهد شد و حداکثر تولید صیانتی و تحقق اهداف تولیدی ذخایر عظیم نفتی کشور تنها با اتکا به دانش روزآوری شده ممکن خواهد شد.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز اروندان تصریح‌کرد: این الزام آینده نگرانه، صنعت نفت ایران را در مسیر فناورمحور شدن قرار داده، که با روی کار آمدن دولت سیزدهم به واسطه نگاه و رویکرد درست درون زا، این روند شتاب بیشتری به خود گرفته است.

وی تحقق تولید دانش بنیان را در گرو اعتماد و ایجاد فرصت نقش‌آفرینی به شرکت‌های دانش‌بنیان دانست و افزود: با اعتمادی که به ظرفیت‌های بومی وجود دارد، باید زمینه لازم برای نقش‌آفرینی سازندگان و تامین‌کنندگان داخلی برای پیشبرد و تحقق شعار سال بیش از پیش فراهم شود.

 عذاری اهوازی همچنین دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی و تحقیقاتی را زمینه ساز زیرساخت‌ها و شرایط رشد دانش بنیان‌ها و حمایت از تولید داخلی عنوان‌کرد و گفت: بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی صنعت نفت فرصت مناسبی است که مراکز دانش بنیان، سازندگان و تامین کنندگان واجد شرایط توانایی‌های خود را در زمینه این صنعت ارائه کنند.

وی خاطرنشان‌کرد: این نمایشگاه زمینه ساز تعاملات، بروز رسانی اطلاعات فنی، عملیاتی، دستیابی به فن آوری‌های نوین در عرصه‌های مختلف تولید، نگهداری، تعمیرات و فرآورش است.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز اروندان یادآورشد: شناسایی و حمایت از پیمانکاران، مشاوران، مراکز دانش بنیان و همچنین سازندگان کالاهای داخلی در بهره‌برداری از میادین نفتی غرب کارون از مهمترین اولویت‌های شرکت نفت و گاز اروندان در بیست و ششمین نمایشگاه صنعت نفت تهران است.

بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی با شعار «نفت دانش بنیان؛ تولید ایرانی، صادرات جهانی » با هدف معرفی دستاوردهای صنعت نفت از ۲۳ اردیبهشت ‌ماه به مدت چهار روز برگزار خواهد شد.

بر اساس این گزارش، شرکت نفت و گاز اروندان یکی از شرکت‌های تابعه شرکت ملی نفت ایران است که در زمینه بهره‌برداری و استخراج نفت در مناطق جنوب و غرب ایران فعالیت می‌کند.

شمار زیادی از میادین نفتی ایران نظیر میدان نفتی دارخوین، آزادگان، یادآوران، جفیر، بند کرخه، سوسنگرد، اروند، مشتاق، خرمشهر، امید، سهراب، مهر، یاران و میدان نفتی سپهر در حوزه شرکت نفت و گاز اروندان هستند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه