English

محمدحسین درودی:

اجازه نخواهیم داد که عده ای امنیت غذایی مردم را مخدوش کنند

دادستان عمومی و انقلاب مشهد بیان کرد: در بند ب ماده یک قانون مجازات اخلالگران در نظام اقتصادی کشور به صراحت بیان شده و گران فروشی کلان ارزاق یا سایر نیازمندیهای عمومی، احتکار عمده ارزاق یا نیازمندیهای مزبور؛ از مصادیق اخلال در امر توزیع مایحتاج عمومی مردم به شمار می رود.

اجازه نخواهیم داد که عده ای امنیت غذایی مردم را مخدوش کنند

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، محمدحسین درودی دادستان عمومی و انقلاب مشهد در سخنانی عنوان کرد: در شرایط فعلی جامعه، انتظار مردم از دستگاه قضایی و دستگاه های انتظامی و امنیتی این است که با قاطعیت و با سرعت با اخلال گران در امر توزیع مایحتاج عمومی برخورد شود و ما نیز در چارچوب قوانین و مقررات، با جدیت با محتکرین و اخلالگران نظام اقتصادی برخورد خواهیم کرد.

درودی در ادامه سخنان خود گفت: با توجه به تصمیم دولت مبنی بر اجرای طرح اصلاح نظام پرداخت یارانه ها و توزیع عادلانه یارانه به اقشار مختلف جامعه و بنا بر تأکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر کمک به دولت در اجرای این طرح، همه دستگاه ها وظیفه دارند به دولت کمک کنند.

دادستان عمومی و انقلاب مشهد متذکر شد: متأسفانه طی چند روز گذشته شاهد بودیم که عده ای معدود با احتکار ، کم فروشی یا گران فروشی، موجبات اخلال در نظام اقتصادی کشور را فراهم آورده اند.

وی اضافه کرد: لذا با فوریت جلسه ای با حضور ضابطان عام و خاص، سازمان تعزیرات حکومتی، اداره کل صمت استان و سایر دستگاه های متولی امر برگزار شد و در نتیجه، مقرر شد برای پیشگیری از اخلال در توزیع کالاهای اساسی مردم و برخورد قاطع و سریع با مرتکبان رفتارهای مجرمانه در این حوزه، از ظرفیت قانون مجازات اخلالگران در نظام اقتصادی کشور استفاده شود.

درودی تاکید کرد: شعب ویژه رسیدگی به این پرونده ها در دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان و دادگاه انقلاب مشهد تشکیل شده و و مقرر شد از امروز پرونده های اخلالگران نظام اقتصادی بلافاصله توسط ضابطین به دادسرای ناحیه ۹ مشهد ارسال شود تا خارج از نوبت مورد رسیدگی قرار گیرد و البته اقدام مشابه در سایر حوزه های قضایی استان نیز انجام خواهد گفت.

دادستان عمومی و انقلاب مشهد تصریح کرد: در بند ب ماده یک قانون مجازات اخلالگران در نظام اقتصادی کشور به صراحت بیان شده و گران فروشی کلان ارزاق یا سایر نیازمندیهای عمومی، احتکار عمده ارزاق یا نیازمندیهای مزبور؛ از مصادیق اخلال در امر توزیع مایحتاج عمومی مردم به شمار می رود.

وی افزود: همچنین براساس ماده ۲ قانون مذکور «چنانچه اقدامات انجام شده با قصد ضربه زدن به نظام یا با قصد مقابله با آن یا با علم به مؤثر بودن اقدام در مقابله با نظام اگر در حد فساد فی الارض باشد مرتکب محکوم به اعدام و در غیر این صورت به حبس از پنج تا بیست سال محکوم خواهد شد.

دادستان عمومی و انقلاب مشهد یادآور شد: لذا حتی در صورتی که اخلال به صورت عمده و کلان هم نباشد، باز هم مرتکب براساس تبصره یک ماده دو قانون فوق الذکر به شش ماه تا سه سال حبس محکوم خواهد شد و به هیچ عنوان اجازه نخواهیم داد که عده ای با احتکار و گرانفروشی، امنیت غذایی مردم را مخدوش کنند.

درودی در خاتمه خاطرنشان کرد: در اجرای قانون با هیچ شخص حقیقی یا حقوقی تعارف نخواهیم داشت و با قاطعیت با متخلفین و مجرمین برخورد خواهیم کرد و از مردم درخواست داریم چنانچه موردی از احتکار و یا گران فروشی را مشاهده کردند بلافاصله به مراجع نظارتی گزارش کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه