English

آیت‌ الله امامی کاشانی در خطبه‌های نماز جمعه تهران:

احتکار کنندگان از جمله کسانی هستند که با آتش روبرو خواهند شد/دشمن در تلاش است مردم را از رهبری ناامید کنند

امام جمعه این هفته تهران در خطبه نماز جمعه گفت: آنچه که مسلمین به آن احتیاج دارند جمع آوری شود به امید اینکه گران فروخته شود حرام است، زیرا مسلمین را با مشکل مواجه می‌کند و احتکار کنندگان از جمله کسانی هستند که با آتش روبرو خواهند شد.

احتکار کنندگان از جمله کسانی هستند که با آتش روبرو خواهند شد/دشمن در تلاش است مردم را از رهبری ناامید کنند

به گزارش خبرگزاری موج، آیت‌ الله امامی کاشانی امام جمعه این هفته تهران در خطبه نماز جمعه 20 مهر با بیان اینکه نشاط و جوانی برای دنیا است،  اما تمرکز نباید فقط بر روی دنیا باشد چراکه این تمرکز فساد آور است، گفت: آنچه در ظاهر فساد دیده می‌شود از یک باطن سرچشمه می‌گیرد، ریشه فساد مبتنی بر حرص و کبر و غرور است.

آیت‌الله امامی کاشانی با بیان اینکه احتکار با هدف گران فروشی حرام است، خاطرنشان کرد: آنچه که مسلمین به آن احتیاج دارند جمع آوری شود به امید اینکه گران فروخته شود حرام است، زیرا مسلمین را با مشکل مواجه می‌کند و احتکار کنندگان از جمله کسانی هستند که با آتش روبرو خواهند شد.

خطیب موقت نماز جمعه با تاکید بر اینکه احتکار در همه امور است، تصریح کرد: در همه اموری که جزء ضروریات جامعه اسلامی است، اگر احتکار صورت گیرد حرام است.

وی با بیان اینکه احتکار جهل است و نگه داشتن برای گران فروشی جهل برای آخرت است، اظهار کرد: کسانی که اموال را جمع می‌کنند و در این برهه کنونی و در شرایطی که دشمن کشور را احاطه کرده است احتکار می‌کنند از زمره کسانی که هستند که خداوند آن‌ها را به آتش جهنم بشارت داده است.

آیت‌الله امامی کاشانی خاطرنشان کرد: امیدواریم برنامه قوه قضاییه در مورد فساد‌ها به صورت جدی پیگیری شود.

امام جمعه موقت تهران در خطبه دوم نماز جمعه تهران ضمن تسلیت برای سالگرد شهادت سردار همدانی، به سالروز تاسیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش اشاره کرد و  اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی در فرمایشات اخیر خود تاکید داشتند که مشکل جامعه را با جدیت پیگیری کنند و مشکلات مربوط مسائل بانکی و قشر ضعیف رسیدگی شود.

 

آیت‌‌الله امامی کاشانی در ادادامه از بیانیه اخیر اساتید بسیجی دانشگاه کشور  تشکر کرد و خاطرنشان کرد: از استادان بسیجی که بیانیه‌ای برای کمک به وضعیت کشور نوشته بودند تشکر می‌کنیم چراکه باید با صاحبان فکر و اندیشه و افراد دانا و آگاه و دلسوز به کشور مشورت شود.

وی ادامه داد : طبق بیانیات آقا کشور با توجه به ظرفیت‌هایی که دارد بر تحریم‌ها و مشکلات اقتصادی فائق خواهد آمد و این پیروزی آرزوی تعبیر تمام خواب‌های دشمنان را به گور خواهند برد.

خطیب موقت نماز جمعه تهران در ادامه سخنان خود  تصریح کرد: در حدود یک ماه قبل دولت آمریکا از مرکز تحقیقات پارلمان آمریکا درخواست کرده است تا طرحی را برای ایجاد تنش در ایران طرح ریزی کنند.

وی ادامه داد: در این طرح آمده است که ابتدا باید فساد سیستماتیک را القا کنید به طوری که دولت و قوه قضاییه در این مورد در مرکز توجه قرار بگیرند، در نتیجه اگر ما این مسائل را دنبال کنیم باید بدانیم که به دشمن کمک کرده‌ایم.

خطیب موقت نماز جمعه تهران با بیان اینکه اهانت به یکدیگر خواست دشمن است، تصریح کرد: دشمن می‌خواهد فساد سیستماتیک در نظام را القا کند.

وی با بیان اینکه اختلاف افکنی در بین مسئولان کشور را تضعیف می‌کند، اظهار کرد: دشمن در تلاش است مردم را از رهبری ناامید کنند تا در نهایت بر کشور مسلط شود، بنابراین باید به این مطلب توجه کنیم که در عین هوشیاری باید به پیشنهادات دشمن با سوء ظن نگاه کرد و  با هوشیاری تصمیم گرفت.

خطب موقت نماز جمعه تهران با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری تصریح کرد: به یکدیگر توهین نکنید و انتقاد فنی و علمی باید خالی از اهانت باشد زیرا اهانت خواست اجنبی است.

وی با اشاره به وضعیت کنونی آمریکا و افول آنان در افکار عمومی جهان تاکید کرد: آمریکا در هیچ زمانی مانند امروز تنها نبوده است و مردم از این کشور جدا نشده بودند.

خطیب موقت نماز جمعه تهران با اشاره ایام عزاداری سالار شهیدان و بازگشت اسرای کربلا از شام  بیان کرد: کل یوم عاشورا و کل ارض کربالا یک مطلب اساسی است که نشان می‌دهد حق و باطل همیشه با یکدیگر می‌جنگند، اما دنیای استکبار بداند صدای زینب کبری در تمام روزگار پرطنین است.

آیت‌الله امامی کاشانی خاطرنشان کرد: دشمنان اسلام، آمریکا و صهیونیست و برخی پولدار‌های مرتجع منطقه مانند عربستان بدانید که حق پیروز است و شما ذلیل خواهید شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی