English

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان اصفهان خبر داد:

جریمه ۷ میلیاردی متخلفان قاچاق چوب بلوط در اصفهان

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان اصفهان از جریمه 7 میلیاردی متخلفان قاچاق چوب بلوط در اصفهان خبر داد.

جریمه 7 میلیاردی متخلفان قاچاق چوب بلوط در اصفهان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج اصفهان، غلامرضا صالحی در نشت خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: در راستای صیانت و پاسداری  از محیط زیست متخلفین قاچاق چوب بلوط در استان  به پرداخت هفت میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان در حق صندوق دولت محکوم شدند.

وی توضیح داد: در این پرونده قاچاق چوب متخلفان اقدام به قطع اشجار در جنگل‌های زاگرس کرده و این محموله قاچاق را به سمت اصفهان حمل می‌کردند.

این مقام مسئول در خصوص مهم‌ترین پرونده‌های رسیدگی شده  در تعزیرات استان ادامه داد: 3 شرکت لبنیاتی در استان به اتهام گران فروشی به ۲۷ میلیارد تومان در حق صندوق دولت محکوم شدند.

صالحی اضافه کرد: همچنین یک شرکت فروش آهن به پرداخت مبلغ بیش از ۲ میلیارد تومان و شرکتی دیگر نیز به علت عدم ارائه موجودی کالا به  ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان جریمه در حق صندوق دولت محکوم شدند.

جریمه 550 میلیون تومانی 2 مدرسه غیر انتفاعی متخلف در اصفهان

مدیرکل تعزیرات حکومتی اصفهان گفت: 2 مدرسه غیر انتفاعی به اتهام اخذ مبلغ اضافی شهریه از اولیاء دانش آموزان   به ۵۵۰ میلیون تومان جریمه در حق صندوق دولت و ۳۶ میلیون تومان در حق شاکیان محکوم شدند.

غلامرضا صالحی بیان داشت: از ابتدای سال تا کنون  مجموع جرایم ۱۶ هزار پرونده متخلفان اقتصادی در استان اصفهان بیش از ۲۰۶ میلیارد تومان است که در حق صندوق دولت محکوم شدند.

این مقام مسئول در ارتباط با  پرونده‌های احتکار شده استان گفت: در 8 ماهه گذشته 3 فقره پرونده احتکار لوازم خانگی در استان رسیدگی  و به مبلغ پنج میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان جریمه در حق صندوق دولت محکوم شدند.

وی افزود: همچنین 2 فقره پرونده گران فروشی مرغ گرم توسط تولیدکننده و کشتارگاه مرغ در استان به حدود ۹ میلیارد تومان جریمه محکوم شدند.

کشف احتکار 30 تن روغن خوراکی در نجف آباد

مدیرکل تعزیرات حکومتی اصفهان اظهار داشت: در ارتباط با احتکار روغن خوراکی نیز یک پرونده احتکار ۳۰ تن روغن در اداره نجف آباد در حال رسیدگی می باشد.

غلامرضا صالحی اضافه کرد: از ابتدای سال جاری تا هفدهم آبان ماه تعداد ۱۵ هزار و ۸۴۲ فقره پرونده به شعب تعزیرات حکومتی واصل و بیش از ۱۶ هزار و ۵۳۹ فقره پرونده در استان اصفهان رسیدگی و مختومه شده است.

این مقام مسئول با اشاره به فراوانی تخلفات به لحاظ مرتبه گفت: گران فروشی در رتبه اول، عدم درج قیمت در رتبه دوم  رعایت نکردن دستورالعمل‌های بهداشتی رتبه سوم، ارایه نکردن فاکتور خرید رتبه چهارم، عدم صدور فاکتوررتبه پنجم، تقلب در رتبه ششم  و قاچاق کالا در رتبه هفتم تخلفات در استان هستند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان اصفهان با اشاره به فرمایشات رهبری در گرانی‌های غیر قابل توجیه اخیر در سطح بازار تاکید کرد: در همین راستا سازمان تعزیرات حکومتی بخش نامه‌هایی به مراکز استان‌ها ارسال کردند که بیش از پیش نظارت پررنگ‌تری در بازار صورت گیرد.

تشکیل گشت های مشترک رصد واحدهای صنفی در اصفهان

غلامرضا صالحی گفت: با تشکیل  گشت های مشترک روزانه فعالیت واحدهای صنفی و فعالان اقتصادی در بازار توسط  ادارات متولی کنترل و تنظیم بازار از جمله سازمان صنعت، معدن و تجارت، تعزیرات حکومتی، اتاق اصناف، نماینده دادستان، انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان و بسیج رصد می شود و در صورت مشاهده تخلف در کوتاه ترین زمان ممکن به پرونده‌ها رسیدگی و اشد مجازات نسبت به متخلفان اعمال می شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه