English

استاندار مازندران:

بهره وری در مصرف آب نیازمند روش های مدرن است/ نگاه دولت به مساله آب استان ویژه خواهد بود

استاندار مازندران توجه به تکنولوژی های روز دنیا برای کاهش مصرف آب و استفاده از روش های نوین آبیاری را مهم دانست و گفت: باید از روش های سنتی فاصله بگیریم تا بر میزان مصرف نظارت داشته باشیم و توسعه آب های قطره ای در باغات استان بصورت سیستمی مورد توجه قرار گیرد.

بهره وری در مصرف آب نیازمند روش های مدرن است/ نگاه دولت به مساله آب استان ویژه خواهد بود

به گزارش خبرگزاری موج مازندران، سید محمود حسینی پور  در نخستین جلسه شورای حفاظت از منابع آب استان در سال 1401 با اشاره به وجود رودخانه ها و آببندان ها در استان، اظهار داشت: وضعیت منابع آب و بارش های گذشته نشان دهنده سال خشک و سختی است که نیاز است با همکاری مردم و دست اندرکاران از این سال سخت عبور کنیم.

وی با اشاره‌ به سفر روز گذشته وزیر کشور به استان مازندران و اینکه موضوع آب و کشاورزی به عنوان اولویت اول این استان مورد بررسی ویژه قرار گرفته است، ادامه داد: بدون شک گزارش های وزیر کشور در هیأت دولت مورد توجه جدی قرار می گیرد و نگاه دولت به آب استان نگاه ویژه ای خواهد بود.

استاندار مازندران افزود: گرچه اقدامات خوبی در حوزه آب استان در گذشته صورت گرفت لیکن این اقدامات کفایت نمی کند و باید کارهای راهبردی تری پیرامون مسئله آب در استان انجام شود.

وی، توجه به تکنولوژی های روز دنیا برای کاهش مصرف آب و استفاده از روش های نوین آبیاری را مهم دانست و تصریح کرد: باید از روش های سنتی فاصله بگیریم تا بر میزان مصرف نظارت داشته باشیم و توسعه آب های قطره ای در باغات استان به صورت سیستمی مورد توجه قرار گیرد.

رئیس شورای حفاظت از منابع آب استان همچنین بر ایجاد کارگروه های مناسب متشکل از نخبه های آب استان و بهره گیری از ظرفیت شرکت های دانش بنیان به منظور کاهش مصرف آب و افزایش محصولات کشاورزی تأکید کرد و افزود: باید از متدهای علمی و روز دنیا برای کنترل روان آب ها در استان بهره گیری کرد.

وی گفت: در استان مازندران دغدغه آب باید ملموس شود و الگوی مصرف آب توسط سیستم های مدیریتی باید فرهنگ سازی و آموزش داده شود و برابر قوانین با افرادی که تخطی می کنند برخورد شود.

نماینده عالی دولت در مازندران تصریح کرد: روش های پیش بینی آب و هوا باید بر اساس مکانیزم های دنیا انجام شود و راهکارهای عملیاتی برای حل مشکل کم آبی در شهرستان های در معرض خطر می بایست با تشکیل کارگروه مشخص تهیه و تدوین گردد و به مرحله اجرا در آید.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه