English

جداسازی آب شرب از آب خام در ۱۷۰ هکتار از فضای سبز شهری البرز

برای حفظ و توسعه فضای سبز سطح شهر کرج و حاشیه پیرامونی و تامین آب پایدار، تا کنون بالغ بر 300 کیلومتر خطوط انشعاب آب شرب و توزیع متوازن آب خام به اجرا در آمده است.

جداسازی آب شرب از آب خام در 170 هکتار از فضای سبز شهری البرز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج البرز، رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج گفت: ازدیاد جمعیت در شهر ها نیاز به افزایش پوشش فضای سبز در عرصه های شهری را بسیار مهم کرده است و از سویی دیگر تامین آب این دسته از فضا ها و اجرای الگوی مصرف آب در آبیاری فضای سبز از دغدغه های مدیریت شهری است.

پیمان بضاعتی پور استفاده از روش های نوین آبیاری را گامی موثر در بهبود کیفیت فضای سبز و افزایش بهره وری از منابع آبی دانست و اظهار داشت: برای حفظ و توسعه فضای سبز سطح شهر کرج  و تامین آب پایدار، از سال 86 "پروژه تفکیک ساماندهی آب شرب از فضای سبز" کلید خورده و در مجموع تا کنون بالغ بر 300 کیلومتر خطوط انشعاب آب شرب و توزیع متوازن آب خام به اجرا در آمده است.

وی کاهش میزان بارندگی در چند سال گذشته و رشد مصرف آب در شهرها را عامل مهمی جهت هر چه سریعتر اجرا نمودن توسعه شبکه انتقال و توزیع آب خام فضای سبز دانسته و اظهار داشت:  در سال جاری با هدف تامین آب خام جنگل کاری های پیرامون شهر و حذف آب شرب ازعرصه های  فضای سبز داخل شهر اقدام شده است.

این مقام مسئول افزود: این فعالیت ها در نهایت منجر به تامین آب خام در حدود 170 هکتار از فضای سبز سطح شهر و حاشیه پیرامونی و حذف آب شرب از این عرصه ها شده است.

رییس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج ،ایجاد سامانه های آبرسانی و آبیاری فضای سبز را ضروری دانسته و تصریح کرد: با مطالعات انجام شده و اقدامات اجرایی می توان سیستم انتقال آب خام جهت آبرسانی فضای سبز در شهر کرج را افزایش داد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه