English

۱۵هزار بهره‌بردار کشاورزی به روش‌های نوین آبیاری روی آوردند

مشاور وزیر جهاد کشاورزی و مجری سامانه‌های نوین آبیاری کشور گفت: با اجرای طرح آبیاری نوین ۱۵ هزار بهره‌بردار بخش کشاورزی به روش‌های نوین آبیاری روی آوردند.

15هزار بهره‌بردار کشاورزی به روش‌های نوین آبیاری روی آوردند

به گزارش خبرگزاری موج یزد، عباس زارع مشاور وزیر جهاد کشاورزی و مجری سامانه‌های نوین آبیاری کشور گفت: از ابتدای سال‌جاری تاکنون ۲۰۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی به سامانه‌های نوین آبیاری مجهز شده و بخاطر اهمیت موضوع همچنان ادامه دارد.

زارع در شست مدیران آب و خاک و امور فنی، مهندسی جهاد کشاورزی کشور در یزد افزود: با اقدام‌های امسال تاکنون  ۲ میلیون هکتار از اراضی پایاب منابع آبی کوچک به این سامانه‌ها تجهیز شدند.

زارع با بیان اینکه اجرای طرح آبیاری نوین جزو برنامه های وزارت جهاد کشاورزی است افزود: با اجرای این طرح‌، ۱۵ هزار بهره‌بردار بخش کشاورزی به روش‌های نوین آبیاری روی آوردند.

به گفته این مسئول، با اجرای سامانه‌های نوین آبیاری،  افزایش ۴۴ درصدی راندمان آبیاری ،۳۰ درصدی تولید محصولات کشاورزی و کاهش ۳۰ درصدی مصرف سم و کود در مزارع کشاورزی دیده می‌شود.

زارع به اهمیت اجرای این طرح‌ در راستای اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و رونق تولید در کشور اشاره کرد و بر پیگیری آن در تمام استان ها تاکید کرد که نقش مهمی در اهداف عرصه کشاورزی دارد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه