English

عبدالحمید حمزه پور اظهارداشت؛

تداوم طرح آب رایگان برای کم مصرف ها و افزایش پلکانی قیمت آب برای پر مصرف ها

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان گفت: قیمت آب برای مشترکان پرمصرف از اواخر اسفندماه 1400 افزایش یافت.

تداوم طرح آب رایگان برای کم مصرف ها و افزایش پلکانی قیمت آب برای پر مصرف ها

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، عبدالحمید حمزه پور مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان از تداوم طرح آب رایگان برای کم مصرف ها و افزایش تعرفه آب بهای مشترکان پرمصرف از بیست و پنجم اسفندماه سال 1400 خبر داد و گفت: الگوی مصرف آب برای مشترکان خانگی همانند سال های گذشته 16 مترمکعب در ماه تعیین شده است که تعرفه آب بها برای مصرف بالاتر این میزان، به‌صورت پلکانی (نسبت به مازاد) محاسبه می‌شود.

وی تاکید کرد: مشترکان خانگی که الگوی مصرف ماهانه 16 متر مکعب را رعایت می کنند، مشمول هیچ گونه افزایش نرخ آب مصرفی بر روی قبوض خود نمی شوند.

مدیرعامل آبفای هرمزگان با تصریح بر اینکه تعرفه آب مشترکان خانگی با مصرف مازاد بر الگو به صورت پلکانی محاسبه و دریافت می شود، از مشترکان خواست تا با توجه به بالا بودن هزینه تمام شده تأمین آب، در مصرف آن صرفه‌جویی کنند.

وی در ادامه گفت: تعداد مشترکان آب استان 481 هزار و 266 مشترک است که از این تعداد 443 هزار و 946 مشترک خانگی و مابقی، صنعتی، تجاری و سایر کاربری‌ها است.

حمزه پور میزان مصرف آب آشامیدنی سالانه استان برای مصرف خانگی را 95 میلیون و 967 هزار مترمکعب اعلام کرد و گفت: بر اساس ارزیابی‌ها حدود 59 درصد مشترکان آب استان، کم مصرف و تا الگوی تعیین شده هستند.

مدیرعامل آبفا هرمزگان با بیان اینکه 33 درصد از مشترکان آب استان تا ۲ برابر الگو، آب مصرف می‌کنند افزود: 8 درصد از مشترکان آب خانگی بیش از ۲ برابر الگوی تعیین شده آب مصرف می‌کنند و جزو مشترکان پرمصرف محسوب می‌شوند.

وی در ادامه افزود: در حال حاضر تعداد انشعابات آب استان 481 هزار و 266 فقره است و در بخش فاضلاب نیز 87 هزار و 272 فقره انشعاب داریم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه