English

حسین قدیمی:

۸۰ درصد مشترکان برق استان اردبیل زیر الگو هستند

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل گفت: ۸۰ درصد مشترکان خانگی استان زیر الگو هستند و هیچ افزایش قیمتی در قبوض آنها نخواهد بود.

۸۰ درصد مشترکان برق استان اردبیل زیر الگو هستند

به گزارش خبرگزاری موج اردبیل، حسین قدیمی ، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل در جلسه تدوین برنامه عملیاتی پروژه های پیشران برق با حضور استاندار گفت: بر اساس الگوی تعریف شده در آئین نامه جدید تعرفه های برق که از ابتدای بهمن امسال اجرایی شده ، ۸۰ درصد مشترکان خانگی استان زیر الگو هستند و هیچ افزایش قیمتی در قبوض آنها نخواهد بود.

وی افزود: ۲۰ درصد از مشترکان خانگی بالای الگو هستند که به صورت پلکانی و بر اساس میزان مصرفشان از یارانه برق کمتری برخوردار خواهند شد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل در ادامه با بیان اینکه تعداد مشترکان برق استان ۵۹۸ هزار مشترک می باشند به تشریح وضعیت برق استان پرداخت.

قدیمی می گوید: از ۵۹۸ هزار مشترک برق استان ۲۹.۷ درصد آن مشترکان صنعتی،۴۴.۲ درصد مشترکان خانگی و عمومی ،۱۵.۵ درصد مشترکان کشاورزی و ۱۰.۶ درصد مشترکان سایر مصارف از قبیل مشترکان تجاری و روشنایی معابر می باشند.

وی افزود: ۲۵ دستگاه پست انتقال و فوق توزیع با ظرفیت ۳ هزار و ۴۰ مگاولت آمپر ،۹۵۹ کیلومتر مدار طول خطوط انتقال ۴۰۰ و ۲۳۰ کیلوولت و ۷۹۰ کیلومتر مدار، طول خطوط فوق توزیع استان است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل بیان کرد: طول خطوط توزیع ۱۳ هزار و ۷۸۶ کیلومتر شامل شبکه های فشار متوسط و فشارضعیف و تعداد پست های توزیع هوایی و زمینی ۷ هزار و ۳۳۶ دستگاه با ظرفیت هزار و یک مگاولت آمپر می باشد.

قدیمی ظرفیت عملی تولید فعلی نیروگاههای برق استان را ۸۱۶ مگاوات عنوان کرد و گفت: پیک مصرف برق استان ۴۵۷ مگاوات است و مازاد برق تولیدی به شبکه سراسری برق تزریق می شود.

وی گفت: تقریبا تمام روستاهای بالای ۱۰ خانوار استان برقدار هستند و تعداد روستاهای برقدار استان هزار و ۷۳۰ روستا است و در عمده ی شهرستان های استان روستای فاقد برق وجود ندارد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل اظهار کرد: تا پایان سال ۱۴۰۱ در سطح استان اردبیل هزار و سیصد کیلومتر شبکه مسی به کابل خودنگهدار تبدیل خواهد شد .

قدیمی گفت: برای این پروژه ۲۶۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری شده و از دهه فجر سالجاری در برخی شهرستان های استان نیز آغاز شده است.

وی بهبود ولتاژ مشترکان، کاهش تلفات، جلوگیری از سرقت، زیبا سازی مبلمان شهری و جلوگیری از خاموشی های ناشی از باد و طوفان را از جمله مزایای استفاده از کابل خودنگهدار به جای شبکه مسی عنوان کرد.

قدیمی هم چنین برنامه ریزی به مدار آمدن ۳۲ مگاوات نیروگاه مقیاس کوچک با سرمایه گذاری بخش خصوصی ،اجرای طرح بهارستان (بهسازی شبکه های برق روستایی)،نصب ۶۵ هزار کنتور هوشمند با اولویت مشترکان پرمصرف خانگی و تجاری، تهیه ۳۰۰ دستگاه پنل خورشیدی برای عشایر را از برنامه عملیاتی تدوین شده این شرکت برای سال ۱۴۰۱ برشمرد.

 

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه