English

عباس عباسیان:

برداشت گیاه دارویی گل گاوزبان در منطقه کدکن آغاز شد

رییس مرکز جهاد کشاورزی بخش کدکن تربت حیدریه بیان کرد: این گیاه داوریی بسیار ارزشمند است و در سطح ۱ هکتار از مزارع ۵ بهره بردار در روستا‌های حاج بیگی، تلخ بخش و کدکن کشت شده است.

برداشت گیاه دارویی گل گاوزبان در منطقه کدکن آغاز شد

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، عباس عباسیان رییس مرکز جهاد کشاورزی بخش کدکن تربت حیدریه در خبری اعلام کرد: برداشت گل گاوزبان در مزارع شهرستان کدکن آغاز شده است.

عباسیان در ادامه این خبر با اشاره به زمان برداشت این گیاه اضافه کرد: برداشت گیاه دارویی گل گاوزبان از ۱۳ فروردین در این بخش شروع شده و تا حدود ۳ ماه نیز ادامه خواهد داشت.

رییس مرکز جهاد کشاورزی بخش کدکن تربت حیدریه همچنین تصریح کرد: این گیاه داوریی بسیار ارزشمند است و در سطح ۱ هکتار از مزارع ۵ بهره بردار در روستا‌های حاج بیگی، تلخ بخش و کدکن کشت شده است.

وی در ادامه افزود: میزان برداشت روزانه از ۱ کیلوگرم گل‌تر در سطح ۱۰۰۰ متر مربع شروع واکنون به روزانه ۲۰ کیلوگرم گل‌تر رسیده است و طی این ۲۷ روز نیز مجموعا حدود ۲۰ کیلوگرم گل خشک از این مساحت برداشت شده است.

عباسیان در خاتمه این خبر خاطرنشان کرد و گفت: قیمت این محصول در حال حاضر به صورت خرده فروشی بیش از ۱ میلیون تومان و عمده فروشی نیز بیش از ۷۰۰ هزار تومان است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه