English

علیرضا اردکانی:

افزایش لوازم یدکی بین ۲۰ تا ۵۰ درصد در مشهد

رییس اتحادیه صنف فروشندگان لوازم یدکی خودرو مشهد بیان کرد: افزایش قیمت مربوط به فروشندگان نیست، زیرا آنها نرخ سود قانونی خود را محاسبه می کنند و بلکه منشا این افزایش قیمت از تولیدکنندگان داخلی از جمله شرکتهای ایران خودرو و سایپا است.

افزایش لوازم یدکی بین ۲۰ تا ۵۰ درصد در مشهد

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، علیرضا اردکانی رییس اتحادیه صنف فروشندگان لوازم یدکی خودرو مشهد عنوان کرد: از ابتدای امسال روند افزایش قیمت لوازم یدکی خودروهای داخلی شتاب زیادی گرفته و بین ۲۰ تا ۵۰ درصد افزایش قیمت داشته است.

اردکانی در ادامه این خبر اضافه کرد و گفت: افزایش بالای قیمتها بیشتر مربوط به قطعات خودرو های ایرانی است و قطعات خودروهای خارجی افزایش قیمت کمتری داشته‌اند.

رییس اتحادیه صنف فروشندگان لوازم یدکی خودرو مشهد تصریح کرد: افزایش قیمت مربوط به فروشندگان نیست، زیرا آنها نرخ سود قانونی خود را محاسبه می کنند و بلکه منشا این افزایش قیمت از تولیدکنندگان داخلی از جمله شرکتهای ایران خودرو و سایپا است.

وی همچنین متذکر شد: رشد مستمر قیمتهای لوازم یدکی از سال گذشته تاکنون باعث شده است که مشتریان با قیمتهای متفاوت از لوازم یدکی در صنوف مواجه شوند، زیرا هنوز کالاها با قیمتهای قبلی در واحد صنفی به طور کامل به فروش نرفته است که مشابه آنها با قیمتهای جدید وارد بازار می‌شود.

اردکانی اظهار کرد: هم‌اینک یک قطعه در بازار لوازم یدکی چندین قیمت دارد، این نوسان قیمتها هم فروشنده را سرگردان کرده و هم نارضایتی مشتریان را افزایش می دهد، درحالیکه ثبات قیمتها در بازار به نفع هر دو طرف، فروشنده و مصرف کننده است.

وی تاکید کرد: به عنوان مثال کمک فنر پراید در ابتدای سال ۱۴۰۰ به قیمت هر قطعه ۲۱۰ تومان بود، در بهمن پارسال به ۳۴۵ هزار تومان و در اسفندماه به ۳۷۴ هزار تومان رسید و در ۱۵ فروردین ماه امسال به ۴۳۴ هزار تومان و اکنون به ۴۷۴ هزار تومان ارسیده است.

رییس اتحادیه صنف فروشندگان لوازم یدکی خودرو مشهد یادآور شد: افزایش قیمت لوازم یدکی خودروهای خارجی چندان زیاد نبوده است، زیرا قیمت آنها متناسب با نرخ دلار تغییر کرده و چون نرخ دلار نوسان زیادی نداشته، قیمت این لوازم نیز چندان افزایش نیافته است.

اردکانی در خاتمه خاطرنشان کرد: هیچ یک از فروشندگان لوازم یدکی زیر پوشش این اتحادیه مجاز به فروش لوازم یدکی مستعمل نیستند و در صورت مشاهده با واحدهای متخلف برخورد می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه