English

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند :

انجمن‌ها نماینده هنرمندان منطقه هستند/حمایت از هنرمندان منطقه را اولویت میدانیم

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند در دیدار با روسای انجمن های فرهنگی و هنری، اظهار داشت: انجمن‌ها نماینده هنرمندان و پل ارتباطی آنها با این معاونت هستند.

انجمن‌ها نماینده هنرمندان منطقه هستند/حمایت از هنرمندان منطقه را اولویت میدانیم

به گزارش خبرگزاری موج خوزستان به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد اروند، “حجت الاسلام و المسلمین عادل فریحی” در نخستین نشست رسمی خود با روسای انجمن‌های فرهنگی و هنری شهرستان‌های آبادان و خرمشهر، اظهار داشت: پیش از آنکه بر صندلی معاونت فرهنگی سازمان منطقه آزاد اروند بنشینم، مطلع بودم که حال و هوای هنر در منطقه خوب نیست.

وی در خصوص جایگاه انجمن ها توضیح داد: متأسفانه بعضی از انجمن ها بسیار پررنگ شده اند و بعضی نادیده گرفته شده‌اند که می‌بایست در رویکرد جدید توازن میان همه برقرار شود.

این مسئول فرهنگی اذعان داشت: با توجه به دغدغه اصلی هنرمندان که نبود مکان مناسب برای استقرار و برگزاری جلسات انجمن های مربوط به حوزه های مختلف است؛ در صدد هستیم دو واحد از مکان‌های متعلق به ادارات میراث فرهنگی آبادان و خرمشهر را برای برگزاری این نشست‌ها در اختیارشان بگذاریم.

فریحی در ادامه خاطرنشان کرد: در گذشته مبلغی بالغ بر ۷ میلیارد تومان صرف تجهیز و بازسازی سالن‌ها شده که بسیاری از اموال تامین شده برای این سالن‌ها به سرقت رفته است و قطعا بنده از طریق مجاری قانونی و حقوقی پیگیر بازگشت این اموال به بیت المال خواهم بود.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند با بیان اینکه تفاوت نگاه ما با غرب به هنر در این است که ما فرهنگ و هنر را از دین جدا نمی دانیم، گفت: نگاه من به حوزه فرهنگ و هنر استراتژی و اعتقادی است.

فریحی در پاسخ به دیدگاه و رویکرد خود به حوزه موسیقی، اظهار داشت: من با موسیقی مخالف نیستم چراکه اسلام نیز موسیقی را منع نکرده اما در این باب قاعده گذاشته است،

وی افزود: با نظر مساعد و حمایت ویژه مدیرعامل محترم سازمان بخشی از بودجه معاونت فرهنگی که پیش تر صرف قرارداد‌های از پیش تعیین شده می‌شد احیاء شده و بنا داریم به پشتوانه حمایت ایشان حوزه‌های مختلف فرهنگی، هنری و اجتماعی منطقه را تقویت کنیم.

عادل فریحی در ادامه حمایت از هنرمندان منطقه را اولویت خود دانست و عنوان نمود: به جد پای این قضیه ایستاده‌ایم.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند در پایان خاطرنشان کرد: من پاسخگوی آنچه در آینده رقم می‌خورد خواهم بود و آمده ام با کمک شما به هنر منطقه تعالی و آن را به جایگاه اصلی‌اش برگردانیم.

نگاه به حوزه شعر و ادبیات، اختصاص بودجه و مکان ثابت به انجمن‌های فرهنگی و هنری آبادان و خرمشهر، بهره مندی از ظرفیت‌های بومی و توزیع متوازن امکانات بین هنرمندان و … نیز از جمله دغدغه‌های اصلی هنرمندان حاضر در این نشست بود که توسط آنها عنوان شد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه