English

دسترسی به هاب بین المللی با برقراری پرواز مستقیم کیش-استانبول

مدیرعامل جامعه بازاریان کیش گفت: اولین پرواز مستقیم کیش استانبول، 22 بهمن امسال با هدف دسترسی به «هاب بین‌المللی» انجام خواهد شد.

دسترسی به هاب بین المللی با برقراری پرواز مستقیم کیش-استانبول

به گزارش خبرگزاری موج، رحمان سادات نجفی مدیرعامل جامعه بازاریان کیش با اشاره به محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های رفت و آمد و مبادله کالا به علت مقابله با شیوع ویروس کرونا، اظهار داشت: با توجه به محدودیت‌های کرونایی در کیش، و عدم صدور ویزا در امارات؛ و همچنین قیمت لیر به نسبت نوسانات ارزی، کشور ترکیه مقصد مناسبی برای تامین کالای اصیل و خارجی بازار کیش به‌نظر می‌آید، لذا طرح برقراری پرواز مستقیم کیش استانبول به هواپیمایی کیش‌ایر پیشنهاد شد.

وی ادامه داد: با استقبال کاپتان هاشمی تهرانی مدیرعامل هواپیمایی کیش‌ایر ، و رایزنی با سازمان کیش و منطقه آزاد اروند به جهت تعهد تامین یک سوم ظرفیت پرواز استانبول از طرف هرکدام، این مسیر برای دسترسی بین‌المللی و اتصال به هاب جهانی تردد مسافر انتخاب شد، همچنین آغاز این مسیر پروازی با همکاری منطقه آزاد اروند دارای مزایایی است که به پایداری بیشتر و اقتصادی شدن مسیر کمک می‌کند.

مدیرعامل جامعه بازاریان کیش پرواز مسقط را تجربه‌ای موفق در این زمینه عنوان کرد و ادامه داد: سلیمانیه، اربیل و لبنان مسیرهای پیشنهادی بعدی هستند که در کنار برنامه‌ریزی برای خرید چند هواپیما منتج به بهره‌وری بیشتر از ظرفیت‌های خاص منطقه آزاد گردشگری کیش گردد.

وی با اشاره به تخصیص سهم بار همراه هر مسافر برای منطقه آزاد کیش در مسیرهای چرخشی در نظر گرفته‌شده با شهر آبادان و منطقه آزاد اروند، گفت: تمرکز بر سهم بار همراه مسافر و قراردادن آن در اختیار بازاریان کیش، و همچنین مدیریت امکان افزایش بار توسط کیش‌ایر؛ می‌تواند به انتفاع بیشتر بخش اقتصادی کیش بیانجامد. 

ماهان مدون به نمایندگی از سازمان نیز، با اشاره به اینکه در شرایط فعلی مسیرهای گذشته مانند دبی کارایی ندارد، تصریح کرد: «هاب بین‌المللی توزیع مسافر» دارای مولفه‌های خاصی است که امارات آن را تامین نمی‌کرد اما استانبول با ظرفیت و ترافیک بالای مسافر از شرق و غرب، می‌تواند بهترین گزینه‌ی موجود باشد.

وی ادامه داد: با علم به این‌که تقاضای مسافری از کیش، کم خواهد بود، باید به تامین تجارت چمدانی فعالین مناطق آزاد و تردد مسافرین حاشیه‌ی خلیج فارس اندیشید؛ منطقه آزاد اروند، با هدف برقرار نگه داشتن این مسیر و تجمیع منافع و همچنین توجه به تجارت چمدانی، جهت برقراری این پرواز به تفاهم رسیده است.

مدون آبادان را با عدد ۵هزار نفر ورودی از بصره، گزینه‌ی بسیار مناسبی برای مسیر مشترک پروازی دانست و گفت: منطقه آزاد اروند اولین تقاضا را در این خصوص داشت اما به علت عدم‌انتفاع جزیره کیش، به نتیجه نرسید.

در حال حاضر دو سورتی پرواز در مسیرهای کیش به استانبول، برگشت به آبادان؛ و آبادان به استانبول، برگشت به کیش برای این مسیر در نظر گرفته شده است.

پیش‌تر با توجه به بسته بودن مرزها به علت شیوع ویروس کرونا، طرح آغاز این مسیر برای ایام نوروز برنامه‌ریزی شده بود اما در حال حاضر با درنظر گرفتن مرزهای باز، از هم‌اکنون امکان سفر میسر شده است و تاریخ اولین پرواز ۲۲بهمن اعلام شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه