English

حسن بهرام‌نیا:

شناسایی افراد نیازمند به‌منظور ریشه‌کنی فقر مطلق در جامعه ضروری است

استاندار ایلام گفت: دستگاه‌های اجرایی در راستای ریشه کنی فقر مطلق افراد نیازمند را شناسایی کنند.

شناسایی افراد نیازمند به‌منظور ریشه‌کنی فقر مطلق در جامعه ضروری است

به گزارش خبرگزاری موج ایلام، حسن بهرام‌نیا در حاشیه کنفرانس ملی دستورالعمل اجرایی برنامه مقابله با فقر مطلق که با حضور وزیران کشور و تعاون، کار و رفاه اجتماعی و استانداران سراسر کشور به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، افزود: مطابق دستور موکد ریاست محترم جمهوری اسلامی باید در رابطه با رفع فقر مطلق تلاش کنیم.

استاندار ایلام با بیان اینکه فقیر مطلق به افرادی گفته می شود که مشکل سرپناه، خوراک و پوشاک داشته باشند، ادامه داد: توانمند سازی مددجویان از مهم ترین مولفه های مقابله با فقر مطلق است.

وی در ادامه گفت: اعتبارات مورد نیاز این برنامه در همه ی استان‌ها تامین شده است و همه دستگاه‌های اجرایی باید از این فرصت برای رفع فقر در استان استفاده کنند تا تمام افراد واجد شرایط در این طرح زیر پوشش خدمات حمایت دولت قرار گیرند.

این مسئول تاکید کرد: بهزیستی، کمیته امداد، اداره کار و امور اجتماعی استانداری ایلام باید از همه ظرفیت‌های استان برای شناسایی افراد واجد شرایط استفاده کنند تا هیچ کس از این طرح جا نماند.

بهرام‌نیا با اشاره به اینکه امکان دارد این طرح در ابتدا اشکالاتی هم داشته باشد اما در طول مدت اجرا این مشکلات شناسایی و برطرف خواهند شدُ خاطرنشان کرد: مطابق این طرح و برنامه افراد واجد شرایط به مدت ۳ ماه تحت پوشش حمایت قرار می‌گیرند و پس از آن شرایط آنان مورد بررسی قرار گرفته و در صورت نیاز به نهادهای حمایتی معرفی خواهند شد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه