English

مدیرعامل شرکت ملی مس ایران:

هدف‌گذاری تولید یک میلیون تن کنسانتره در مس سونگون/صدور دستور تسریع در تمرکز حساب‌های مس سونگون در آذربایجان شرقی

مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران گفت: با سابقه دیرینه‌ای که آذربایجان شرقی در صنعت دارد، قابل قبول نیست که مس سونگون صرفا کنسانتره استخراج کرده و بفروشد.

هدف‌گذاری تولید یک میلیون تن کنسانتره در مس سونگون/صدور دستور تسریع در تمرکز حساب‌های مس سونگون در آذربایجان شرقی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج آذربایجان شرقی، علی رستمی در دیدار با استاندار آذربایجان شرقی، هدف‌گذاری تولید یک میلیون تن کنسانتره در مس سونگون را هدفی بزرگ، اما با توجه به توان مدیریتی و مهندسی شرکت ملی مس قابل دسترس دانست و اظهار داشت: برای ایجاد واحد ذوب 400 هزار تنی در سونگون برنامه مشخص داریم و تبدیل کنسانتره به کاتد قدم نخست در ایجاد ارزش افزوده اقتصادی از این محصول باارزش است.

رستمی از عزم و اراده شرکت مس ایران برای توسعه صنایع پایین‌دستی جهت بهره‌مندی کشور و استان از منافع سرشار این معدن سخن گفت و تحقق آن را منوط به استفاده از دانش بومی و ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان دانست.

وی همچنین از تصمیم‌گیری برای ایجاد مجموعه فنی و مهندسی خاص استخراج و استحصال مس آذربایجان و نیز تبدیل مرکز تحقیقات معدنی دانشگاه تبریز در مرند به آزمایشگاه مرجع معدنی شمال‌غرب کشور خبر داد.

مدیر عامل شرکت ملی مس ایران با اشاره به تجربه موفق انتقال حساب شرکت‌های صنعتی به محل استقرار معادن، دستور تسریع در تمرکز حساب‌های مس سونگون در استان را صادر کرد.

وی گفت: با تلاش شبانه‌روزی عقب‌افتادگی مس آذربایجان را جبران کرده و امیدواریم در مدت دو تا سه سال شاهد بهره‌برداری از واحد ذوب و تولید کاتد و صنایع پایین دستی باشیم که به‌صورت فصلی گزارش پیشرفت کار را ارائه خواهیم کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه