English

حسین موسوی نژاد:

خراسان رضوی جزء استان‌های برتر کشور در تولید تخم مرغ

مدیر عامل اتحادیه مرغداران مرغ تخم‌گذار خراسان رضوی بیان کرد: روزانه ۴۰۰ تن تخم مرغ تولیدی در استان تولید می‌شود که مازاد بر نیاز استان است.

خراسان رضوی جزء استان‌های برتر کشور در تولید تخم مرغ

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، حسین موسوی نژاد مدیر عامل اتحادیه مرغداران مرغ تخم‌گذار خراسان رضوی در خبری اعلام کرد: تولید روزانه ۴۰۰ تن تخم مرغ در استان خراسان رضوی.

موسوی نژاد در ادامه این خبر افزود: اکنون خراسان رضوی جزء استان‌های برتر کشور در تولید این محصول به شمار می‌رود و در آستانه سال نو و روز‌های پایانی سال هیچ نگرانی از باب تولید در این بخش وجود ندارد.

مدیر عامل اتحادیه مرغداران مرغ تخم‌گذار خراسان رضوی همچنین اضافه کرد: در حال حاضر روزانه ۴۰۰ تن تخم مرغ تولیدی در استان تولید می‌شود که مازاد بر نیاز استان است به همین دلیل نیمی از آن به سایر استانهای کشور ارسال می شود.

وی در ادامه تصریح کرد: با توجه به این که تولید تخم مرغ به وفور در خراسان رضوی در حال انجام است بنابراین توصیه می‌شود مردم از خرید بیشتر از نیاز خودداری کنند و محصول تازه و با کیفیت را مصرف کنند، مدیریت ارسال تولید مازاد در این بخش توسط این اتحادیه انجام می‌شود که در صورت وارد آمدن تنش در بازار و افزایش مصرف داخل استان، میزان ارسال تخم مرغ مازاد به استان‌های دیگر را کنترل خواهیم کرد.

مدیر عامل اتحادیه مرغداران مرغ تخمگذار خراسان رضوی متذکر شد: اصناف و بازار‌های استان اعلام کرده اند که می‌توانند تخم مرغ را به نرخ ۲۲ هزار و ۵۰۰ تومان برای مصرف کننده عرضه کنند و از این بابت جای نگرانی نیست.

وی یادآور شد: قیمت تخم مرغ برای مصرف کننده بر اساس میزان تخصیص ذرت و سویا برای مرغدار از طریق سامانه بازارگاه صورت می‌گیرد و بارگزاری نهاده مرغداران برای نیمی از نیاز اسفند ماه در سامانه انجام شده در حالی که لازم است با توجه به محدودیت‌های رفت و آمدی پایان سال سهمیه فروردین ماه نیز بارگزاری شود تا روند تولید مشکل دار نشود.

موسوی نژاد در خاتمه این خبر خاطرنشان کرد و گفت: التهابات اخیر در بازار تخم مرغ ناشی از نگرانی‌ها از عدم تامین نهاده بود، اما خوشبختانه در حال حاضر ثبات در بازار برقرار است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه