English

ولی‌الله جغتایی:

هشدار دامپزشکی سبزوار نسبت به شیوع بیماری آنگارا در مرغداری‌ها

رییس شبکه دامپزشکی سبزوار بیان کرد: آنگارا یک بیماری ویروسی غیرقابل درمان و فاقد هر گونه واکسن موثر است از این رو باید اقدامات بهداشتی و امنیت زیستی در مرغداریها بیشتر شود.

هشدار دامپزشکی سبزوار نسبت به شیوع بیماری آنگارا در مرغداری‌ها

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، ولی‌الله جغتایی رییس شبکه دامپزشکی سبزوار با اشاره به مشاهده مواردی از بیماری آنگارا در واحدهای مرغداری این شهرستان در خبری اعلام کرد: پیشگیری از شیوع این بیماری از سوی مرغداران به منظور جلوگیری ار تلفات ضروری است.

جغتایی در ادامه این خبر متذکر شد: با توجه به درگیریهای اخیر مرغداری های این شهرستان به بیماری آنگارا، نشست های بررسی وضعیت این بیماری و راههای پیشگیری از آن برگزار شد.

رییس شبکه دامپزشکی سبزوار تاکید کرد: با توجه به مشاهده تعدادی کانون بیماری آنگارا در واحدهای مرغداری شهرستان سبزوار بر لزوم کنترل و پیشگیری این بیماری برای جلوگیری از ورود خسارت بیشتر به مرغداران تاکید می کنیم.

وی همچنین تصریح کرد: آنگارا یک بیماری ویروسی غیرقابل درمان و فاقد هر گونه واکسن موثر است از این رو باید اقدامات بهداشتی و امنیت زیستی در مرغداریها بیشتر شود.

جغتایی در خاتمه یادآور شد: مرغداران در صورت مشاهده تلفات غیر متعارف در مرغداری در اسرع وقت به شبکه دامپزشکی مراجعه نمایند و بیماری آنگارا یک بیماری عفونی و مسری است که از علائم مشخصه آن درصد ابتلا و درصد تلفات زیاد است و معمولاً در جوجه‌­های گوشتی با عمر سه تا پنج هفته بروز می کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه