English

شهرام شرقی:

شیوع مشکلات تنفسی طیور با شروع فصل سرما، هشداری است برای مرغداران

رییس بیماری‌های طیور خراسان رضوی بیان کرد: واکسیناسیون طیور بر اساس دستورالعمل‌های دامپزشکی ، ایمنی ماکیان پرورشی را در قبال بیماری‌ها افزایش داده و شدت عوارض سندرم‌های تنفسی را کاهش می‌دهد.

شیوع مشکلات تنفسی طیور با شروع فصل سرما، هشداری است برای مرغداران

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، شهرام شرقی رییس بیماری‌های طیور خراسان رضوی در خبری اعلام کرد: استرس سرمایی طیور را در معرض عوامل ویروسی و باکتریایی بیماری‌زای تنفسی قرار می‌دهد که باید جدی گرفته شود.

شرقی در ادامه این خبر اظهار کرد : پس لازم است توصیه‌های بهداشتی سازمان دامپزشکی در خصوص پیشگیری و کنترل بیماری‌های تنفسی جدی گرفته شود.هشدار به مرغداران برای شیوع مشکلات تنفسی طیور با شروع فصل سرما

رییس بیماری‌های طیور خراسان رضوی همچنین ادامه داد: مرغداران باید با مدیریت صحیح گرمایش سالن‌های مرغداری ، تامین رطوبت نسبی سالن‌ها و تهویه کافی ، شرایط به وجود آمدن استرس‌های حرارتی را از بین برده و به یاد داشته باشند که بهداشت تردد افراد ، وسایل و نهاده‌ها ، شرط اصلی جلوگیری از ورود عوامل بیماری‌زاست.

وی در ادامه متذکر شد: واکسیناسیون طیور بر اساس دستورالعمل‌های دامپزشکی ، ایمنی ماکیان پرورشی را در قبال بیماری‌ها افزایش داده و شدت عوارض سندرم‌های تنفسی را کاهش می‌دهد.

شرقی تصریح کرد: همچنین امحای صحیح لاشه‌های تلف شده طیور در داخل مرغداری‌ها، از گسترش و پراکنده شدن عوامل بیماری‌زا جلوگیری می‌کند.

رییس بیماری‌های طیور خراسان رضوی تاکید کرد: نصب توری بر روی پنجره‌های سالن‌ها، از جمله تمهیداتی است که دان را از دسترس حشرات ، جوندگان و پرندگان آزاد پرواز، دور نگه داشته و ضامن بهداشت دان و نهاده‌های تغذیه‌ای در طول دوره پرورش است.

وی همچنین یادآور شد: در صورت بروز بیماری‌های تنفسی در گله‌های طیور پرورشی ، مراتب باید بلافاصله به شبکه‌های دامپزشکی شهرستان‌ها اطلاع داده شود چرا که با اطلاع رسانی به موقع می‌توان از گسترش احتمالی بیماری‌ها جلوگیری کرد

شرقی در خاتمه خاطرنشان کرد: در چنین شرایطی به اخطارهای بهداشتی دامپزشکی باید کاملا توجه و فواصل جوجه‌ریزی را رعایت کرد تا در دوره‌های پرورشی بعدی، از بروز این بیماری‌ها در سالن‌های مرغداری جلوگیری شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه