English

مهدی افتخاری خبر داد:

اهدای ۱۱۰ سری جهیزیه به نوعروسان کم‌درآمد در استان اردبیل

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام(ره) استان اردبیل گفت: 110 سری جهیزیه به نوعروسان مناطق کم برخوردار استان در قالب پویش ملی احسانه اهدا شده است.

اهدای 110 سری جهیزیه به نوعروسان کم‌درآمد در استان اردبیل

به گزارش خبرگزاری موج اردبیل، مهدی افتخاری ، مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام خمینی(ره) استان اردبیل گفت: بنیاد احسان ستاد اجرایی فرمان امام(ره) استان اردبیل با همکاری اداره کل اوقاف، ستاد تسهیل و رفع موانع ازدواج و خیرین استان اردبیل اقدام به تهیه و توزیع جهیزیه برای نوعروسان در مناطق کم برخوردار استان اردبیل کرده است.

وی افزود: ۱۱۰ سری جهیزیه در قالب پویش ملی احسانه تهیه شده و در بین نوعروسان مناطق کم برخوردار استان اردبیل توزیع می‌شود که ۵۰ سری از این جهیزیه‌ها توسط بنیاد احسان ستاد اجرایی فرمان امام(ره) استان اردبیل تامین شده است.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام(ره) استان اردبیل می گوید: بنیاد احسان یکی از بخش‌های اجتماعی این ستاد است که از ۴ سال پیش تشکیل شده و در عرصه‌های مختلف فعالیت می‌کند و توزیع بیش از ۱۵۰ هزار بسته معیشتی در ایام شیوع ویروس کرونا و توزیع بسته‌های غذایی در مناطقی که درگیر برف ماه‌های گذشته بودند را می‌توان از اقدامات بنیاد احسان عنوان کرد.

افتخاری گفت: اشتغال‌زایی برای بیش از ۲ هزار نفر با اختصاص وام‌های مشاغل خرد خانگی و کارگاهی طی سال‌جاری در اردبیل و احداث ۲ هزار مدرسه در سطح کشور از مهم‌ترین اقدامات ستاداجرایی فرمان امام خمینی (ره) است.

مسؤول ستاد تسهیل و ترویج استان اردبیل نیز در این مراسم گفت: ستاد تسهیل و ترویج استان اردبیل در سال ۱۳۹۹ در پی شدت گرفتن شیوع کرونا و برای تسهیل و رفع موانع اشتغال و تامین جهیزیه جوانان کم درآمد که در شرف ازدواج بودند، تشکیل شده است.

حجت‌الاسلام رفیعی با اشاره به اینکه ستاد تسهیل و ترویج ازدواج با همکاری موسسات خیریه، ائمه جمعه و مساجد و مراکز نیکوکاری، درخواست‌های متقاضیان را بررسی و افراد واجد شرایط را شناسایی می‌کند، افزود: در طی دو سال نزدیک به یک هزار درخواست و پرونده به ستاد تسهیل و رفع موانع ازدواج ارسال شده بود که بعد از تحقیقات و استعلامات لازم، ۷۰۰ نفر واجد شرایط تشخیص داده شدند.

وی گفت: در ۲ سال گذشته نزدیک به ۳۰۰ سری جهیزیه تهیه و به نوعروسان کم‌درآمد اهدا شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل نیز در این مراسم می گوید: ۶ کارگروه در اداره کل اوقاف با رویکردهای مختلف اعم از تسهیل ازدواج، کمک به کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست، حمایت از زندانیان غیرعمد و سلامت تشکیل شده است.

حجت‌الاسلام مهدی ستوده گفت: در حوزه تسهیل ازدواج اهدای ۳۰۰ سری جهیزیه اتفاق بزرگی است و در کنار موسسات خیریه تلاش کرده‌ایم با هم‌افزایی در تسهیل ازدواج جوانان،گام‌های اساسی برداریم.

وی گفت: در حوزه حمایت از کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست، سال گذشته بانویی با اهدای یک ساختمان ۵ طبقه و یک مغازه نزدیک به ۲۰ میلیارد تومان به این سازمان کمک کرد که جای تقدیر و لزوم فرهنگسازی برای ترویج این قبیل رفتارها در جامعه وجود دارد.

 

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه