English

مدیرکل کمیته امداد استان اصفهان خبر داد:

ایجاد ۱۵هزار فرصت شغلی برای مددجویان اصفهانی در سال ۱۴۰۰

مدیرکل کمیته امداد استان اصفهان از ایجاد 15هزار شغل برای مددجویان اصفهانی در 11 ماهه سال 1400 توسط کمیته امداد اصفهان خبر داد.

ایجاد 15هزار فرصت شغلی برای مددجویان اصفهانی در سال 1400

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج اصفهان، کریم زارع در نشست خبری به مناسبت سالروز تأسیس کمیته امداد و هفته احسان و نیکوکاری در جمع اصحاب رسانه با اشاره به ایجاد 15هزار شغل برای مددجویان کمیته امداد در استان گفت:  540 میلیارد تومان اعتبارات اشتغال در سال جاری اختصاص یافته که حدود 86درصد آن جذب شده است.

وی با بیان اینکه درحال‌حاضر بیش از 120هزار خانواده تحت پوشش کمیته امداد در استان هستند، بیان کرد: 60 درصد افراد تحت پوشش کمیته امداد زنان سرپرست خانوار هستند.

این مقام مسئول در ارتباط با مسکن که یکی از مشکلات اصلی مددجویان است، گفت: در شهرهای با جمعیت کمتر از 25هزار نفر و کمیته امداد اقدامات خوبی در سال جاری داشته و حدود 1800پروژه ساخت نیز در استان داریم.

ساخت 600 باب منزل مسکونی برای مددجویان اصفهانی

زارع ادامه داد: همچنین تاکنون 600باب منزل ساخته شده و به مددجویان تحویل شده است و بیش از 95 میلیارد تومان در سال جاری هزینه شده و 26میلیارد تومان نیز به‌عنوان تسهیلات به خانواده های تحت حمایت کمیته امداد پرداخت شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان اصفهان افزود:  1200طرح نیمه‌کاره نیز تا پایان  نیمه اول سال 1401ساخته و تحویل خانواده های تحت پوشش کمیته امداد در استان می شود.

وی با اشاره به افزایش قیمت مسکن و اجاره آن در اصفهان گفت: امسال به 8700 نفر با هزینه بالغ بر 13میلیارد تومان هزینه رهن واجاره به خانواده های تحت پوشش کمک شده که این مبلغ علاوه بر ارائه تسهیلات رهن به خانواده‌ها است.

زارع با بیان اینکه یکی از سیاست های کمیته امداد توجه ویژه به ازدواج آسان است، بیان داشت: در سال گذشته و امسال نیز به تمام نوعروسان تحت پوشش کمیته امداد جهیزیه شامل یخچال، لباسشویی، اجاق گاز، جاروبرقی و تلویزیون داده شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان اصفهان افزود: همچنین تا پایان امسال حدود دو هزار و 850سری جهیزیه تحویل نوعروسان داده خواهد شد و هیچ نوعروسی بدون جهیزیه نخواهد بود و توسط کمیته نیز به 600تازه داماد کمک شده است.

وی با اشاره به هزینه سنگین درمان بیماران خاص و صعب العلاج گفت: 6 هزار بیمار خاص و صعب‌العلاج تحت حمایت کمیته امداد هستند که امسال بیش از 50میلیارد تومان برای آنها هزینه شده است.

رشد10 درصدی در تامین هزینه های بیماران خاص

این مقام مسئول ادامه داد: امسال  نسبت به سال‌های گذشته رشد بیش از 10درصدی در تأمین هزینه‌های درمان بیماران صعب العلاج تحت پوشش کمیته امداد  داشته ایم که این امر به جهت کمک و اعتماد مردم و خیریه به کمیته امداد است.

کریم زارع در خصوص بیمه افراد تحت پوشش کمیته امداد توضیح داد: سال گذشته حق بیمه 500 نفر مستمری‌بگیران کمیته امداد و امسال نیز 600 نفر پرداخت شده است.

 مدیرکل کمیته امداد استان اصفهان با بیان اینکه کمیته امداد بیش از سه هزار و 750دانش‌آموز و دو هزار و 500 دانشجو را تحت پوشش دارد، گفت: با تفاهمنامه ای که انجام شده است هزینه ثبت‌نام  و شهریه دانشجویان به حساب دانشگاه آزاد و پیام‌نور واریز می‌شود.

زارع با اشاره باینکه توجه به دانشجویان و نخبگان اولویت کمیته امداد است، بیان کرد: سال گذشته چهار هزار و 200 تبلت به دانش‌آموزان تحت پوشش کمیته امداد اهدا شد و امسال نیز 800 تبلت برای دانش‌آموزان نیازمند خریداری شده است.

ایجاد بیش از 500 مرکز نیکوکاری در اصفهان

وی با اشاره به راه اندازی مراکز نیکوکاری در محلات اظهارداشت: بیش از 500 مرکز نیکوکاری در محلات استان تشکیل شده است که در همین راستا استان اصفهان جزو پنج استان برتر کشور در زمینه کمک‌های مردمی می باشد.

این مقام مسئول با اشاره به برگزاری جشن نیکوکاری از 12 تا 14 اسفندماه در استان گفت: در میادین اصلی شهر پایگاه‌هایی برپا می‌شود و در مدارس نیز زنگ احسان و نیکوکاری به صدا درمی‌آید.

مدیرکل کمیته امداد استان اصفهان با اشاره به پرداخت صدقه الکترونیکی بیان داشت: امکان پرداخت صدقه از طریق بارکدخوان به راحتی از طریق تلفن همراه قابل انجام است تا مردم بدون نیاز به پول نقد بتوانند کمک‌های خود را به دست نیازمندان برسانند که این امر به شفافیت و کاهش هزینه‌ها نیز کمک می‌کند.

وجود بیش از 92 هزار حامی در استان اصفهان

وی افزود: در حال حاضر بیش از 92هزار حامی در استان داریم  که از  25هزار فرزند یتیم و غیریتیمی که مشمول طرح اکرام و محسنین هستند، حمایت می‌کنند.

کریم زارع با بیان اینکه هرسال بین 6تا 8هزار نفر از افراد تحت پوشش کمیته امداد توانمند می‌شوند، گفت: بیش از 6 هزار خانواده‌های اصفهانی از تحت حمایت کمیته امداد خارج شده‌اند.

مدیرکل کمیته امداد استان اصفهان بیان کرد: 60درصد از خانواده‌های تحت حمایت کمیته امداد زنان سرپرست خانوار هستند، که به دلایلی ازجمله فوت، طلاق و یا زندانی بودن همسر سرپرست خانوار هستند و از خدمات کمیته بهره مند می شوند و در قالب مشاغل خانگی و صنایع دستی دارای شغل و  توانمند می‌شوند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه