English

جهاد تبیین وظیفه شرعی، اخلاقی و انقلابی است

خطیب جمعه قم گفت: برای جهاد تبیین فرد و جامعه باید با به‌کارگیری همه ابزارها قیام کنند و این وظیفه شرعی، اخلاقی و انقلابی است.

جهاد تبیین وظیفه شرعی، اخلاقی و انقلابی است

به گزارش خبرگزاری موج قم، آیت‌الله علیرضا اعرافی در خطبه‌های نماز جمعه که در مصلای قدس قم برگزار شد، با اشاره به فرصت خوب ماه رجب، شعبان و رمضان برای تهذیب نفس و اصلاح اخلاق، اظهار کرد: در سفارشاتی که از بزرگان دین به ما انجام شده، آمده است که هر خواسته‌ای را با صفت همان خواسته بیان کنیم، به طور مثال برای شفاعت از اسم شافی استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری بر موضوع جهاد تبیین تاکید بسیاری دارند، عنوان کرد: ضرورت خیزش عمومی در سطح فردی و اجتماعی برای دفاع از اسلام و همچنین آرمان‌های انقلاب و شهدا یکی از علت‌های تاکید ایشان است.

خطیب جمعه قم با اشاره به اینکه باید دستاوردهای انقلاب را در مقابل سختی‌های معیشتی و تحریم‌ها بیان کنیم، مطرح کرد: امروزه دشمن به دنبال ناامیدی و سستی مردم است که باید با جهاد تبیین به مقابله با این موضوع بپردازیم.

وی با بیان اینکه در زیرساخت‌هایی نظیر آب، برق، گاز، راه، مخابرات شاهد تحولات بسیاری بوده‌ایم، خاطرنشان کرد: همچنین در حوزه سلامت و بهداشت نیز از میانگین عمر و امید به زندگی حدود ۵۰ سال به بالای ۷۰ سال رسیده‌ایم.

آیت الله اعرافی با اشاره به اینکه گفتمان نوین ایران و انقلاب از سرمایه‌های این کشور است، تصریح کرد: درکنار چشم پوشاندن نسبت به دستاوردهای انقلاب، نادیده گرفتن نقدها نیز اقدامی نادرست است.

وی با بیان اینکه متاسفانه برخی از کسانی که مدعی امام هستند و در انقلاب سوابقی دارند سخنان نادرستی گفته‌اند، یادآور شد: این افراد مواضع غلطی را ابراز کرده‌اند که دل‌ها را آزرده کرده است.

امام جمعه قم ادامه داد: این افراد در برابر غرب ترسیده‌اند و حالت انفعال به آن‌ها دست داده است و از مسیر پاک انقلاب دور شده‌اند، درنتیجه این سخنان را گفته‌اند و باید از این ملت بزرگ و عظیم عذرخواهی کنند.

وی با اشاره به اینکه ارزش‌های اخلاقی اسلامی و فرهنگی نشانه این ملت بزرگ بوده است، بیان کرد: ما مدافع هنر، انسانی، پاک، اخلاقی و نشاط‌آور هستیم اما هنر نباید در دام‌های شیطانی و هنجارشکن قرار بگیرد و جبران این حریم‌شکنی‌ها خواسته ملت است.

آیت الله اعرافی با بیان اینکه نباید حرکت‌های عادی‌سازی روابط با اسرائیل شکل بگیرند، ابراز کرد: بحرین و امارات بدانند خیانتی که به آرمان اسلام و رسول خداوند (ص) می‌کنند در پرونده آن‌ها ثبت خواهد شد.

وی همچنین خطاب به دولت هند، اظهار داشت: حجاب، نماد دین و وظیفه شرعی مسلمانان است و هر اقدامی که در هریک از ایالت‌های هند بر ضد حجاب انجام شود ناشایست است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه