English

لایحه بودجه ۱۲۵ هزار میلیارد ریالی دولت برای حمایت از خانواده و جوانی

نماینده مردم سبزوار در مجلس بیان کرد: برای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، بیش از ۱۰۰ جلسه با ۷۳ ماده قانونی با حضور همه صاحبنظران و کارشناسان در مورد موضوع حمایت از خانواده و جوانی جمعیت تشکیل شده بود.

لایحه بودجه ۱۲۵ هزار میلیارد ریالی دولت برای حمایت از خانواده و جوانی

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، علی اصغر عنابستانی نماینده سبزوار و عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در سخنانی عنوان کرد: دولت ۱۲۵ هزار میلیارد ریال در لایحه بودجه برای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت کنار گذاشته است.

عنابستانی در ادامه گفت: از طریق این  اعتبار، برخی از مفاد قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در حوزه های مختلف به انجام می رسد و در قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در مجلس، مشوق های فراوانی برای افزایش ازدواج، فرزندآوری، موالید و بیمه هزینه های درمان ناباروری در نظر گرفته شده است.

نماینده مردم سبزوار در مجلس همچنین اضافه کرد: برای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، بیش از ۱۰۰ جلسه با ۷۳ ماده قانونی با حضور همه صاحبنظران و کارشناسان در مورد موضوع حمایت از خانواده و جوانی جمعیت تشکیل شده بود.

وی تصریح کرد: یکی از موارد دیگر که در کمیسیون اجتماعی پیگیری شده طرح ساماندهی کارکنان دولت با توجه به انواع  قراردادهای کاری در سازمان‌ها و دستگاههای مختلف است که در صورت تصویب و تایید نهایی آن، قراردادهای کارکنان دولت ساماندهی خواهد شد.

عنابستانی متذکر شد: لازمه طرح، شفافیت اجرای آن در همه دستگاه‌های اداری کشور است، شفافیت دولت و اینکه موضوع شفافیت در موارد مختلف حساب های بانکی، مالیاتی، نظام صدور مجوزها، تنظیم آیین نامه ها و در مجلس نیز مواردی چون اموال، تحصیلات و سفرهای نمایندگان مورد توجه قرار گیرد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی اعلام کرد: زیرساخت های اقتصادی منطقه ارتقای خواهد یافت و منطقه ویژه اقتصادی سبزوار یکی از موارد توسعه صنعتی است که امور مربوط به منطقه ویژه اقتصادی به پایان رسیده و منتظر نشست شورای عالی مناطق آزاد است.

وی تاکید کرد: یکی از مزایای منطقه ویژه اقتصادی سبزوار در شرق کشور، قرارگیری آن در داخل فضای سرزمینی و نه در مناطق مرزی است که نزدیکی به بازار و دسترسی به زیرساخت های ریلی از مزیت های آن به شمار می رود.

عنابستانی در مورد منطقه اقتصادی سبزوار اظهار کرد: یکی از طرحهای آماده سرمایه گذاری در منطقه ویژه اقتصادی سبزوار، احداث پالایشگاه است که فرایند جانمایی، مجوزهای زیست محیطی و موضوع تسهیلات بانکی آن انجام شده است.   

نماینده مردم سبزوار در مجلس گفت: همچنین در کنار توجه به صنایع پایه در کنار پیگیری مرحله دوم کارخانه فولاد در شهرستان جوین، مجوز طرح کارخانه فولاد بیهق سبزوار و مجوز الکترود گرافیتی گرفته شده است.

عنابستانی اذعان کرد: برای احداث طرح کارخانه الکترود گرافیتی سبزوار، که صنعت فولاد به آن وابسته و مواد آن وارد می شود، سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) پای کار آمده و ۲۰ درصد آن را برعهده گرفته و ۸۰ درصد دیگر آن با یک شرکت سرمایه گذار شرکت چینی تفاهم نامه منعقد شده است.

وی همچنین اطلاع داد: کارخانه الکترود گرافیتی سبزوار در مساحت ۱۰ هکتار، که زمین آن در شهرک صنعتی مشخص شده است، احداث خواهد شد که با راه اندازی این واحد صنعتی هزار فرصت شغلی مستقیم در منطقه ایجاد می شود.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در ادامه یادآور شد: همچنین ایجاد یک کارخانه سیلیس با مساعدت ایدرو پیگیری شده که فرایند واگذاری زمین آن استعلام و امور بانکی آن انجام شده است.

عنابستانی در خاتمه خاطرنشان کرد: یکی از موانع توسعه واحدهای صنعتی سبزوار، مشکلات تامین برق بوده که در این راستا به منظور احداث پست توزیع برق در این شهرستان طی تفاهمنامه ای سه جانبه، ۱۵ مگاوات برق برای شهرک‌های صنعتی سبزوار تامین می شود و در همین راستا اقداماتی برای رفع مشکل برق بخش صنایع در داورزن و جغتای نیز صورت گرفته است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه