English

گزیده سیاسی مطبوعات در موج؛

«شرق»: ضرغامی در جایگاه وزارت قدری رسمی‌تر برخورد کند/ رسالت: عملکرد صد روزه اژه ای در قوه قضاییه مثبت و قابل دفاع بود

در مطبوعات امروز شاهد انتقاد «شرق» از ضرغامی، «آفتاب یزد» از مجلس و تمجید «رسالت» از اژه ای هستیم.

«شرق»: ضرغامی در جایگاه وزارت قدری رسمی‌تر برخورد کند/ رسالت: عملکرد صد روزه اژه ای در قوه قضاییه مثبت و قابل دفاع بود

به گزارش خبرگزاری موج؛ «شرق» به بهانه دعوت سید عزت الله ضرغامی از محمدجواد آذری جهرمی در گزارشی به عنوان «صبحانه‌ای با طعم روحانی در دولت رئیسی» نوشت: ضرغامی گویا بنا بر ترک عادت صبحانه‌های سیاسی‌اش ندارد؛ حتی حالا که در مقام وزارت میراث فرهنگی قرار گرفته است و انتظار می‌رفت حالا که دیگر مقام رسمی دارد، قدری رسمی‌تر برخورد کند. اما او انگار در دعوت سیاسیون به صبحانه‌هایش، حتی در وزارتخانه‌ میراث فرهنگی، پایمردانه ایستاده است. آخرین نمونه‌اش دیدار صبحگاهی با محمدجواد آذری‌جهرمی، وزیر ارتباطات دولت روحانی است.

به هر روی ضرغامی تا حدی تابوشکنی کرده و هنوز که بازار انتقاد به دولت روحانی در میان اصولگرایان داغ است، دعوت آذری‌جهرمی که از قضا به دلیل نوع نگاهش به فضای مجازی در معرض انتقادهای تندی از سوی اصولگرایان قرار داشت، شاید به مذاق برخی از حامیان دولت رئیسی خوش نیاید؛ خاصه آنکه ضرغامی وعده داده که قرار است در آینده با آذری‌جهرمی درباره مأموریت استارتاپ‌ها همکاری‌هایی هم داشته باشد.

 

قالیباف بعد از ۸ ماه به پرونده عنابستانی رسیدگی کند

«آفتاب یزد» در گزارشی نوشت: پس از انتشار ویدئوی سیلی زدن عنابستانی ، محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس  خیلی زود نسبت به این مسئله واکنش نشان داد. همچنین برخی دیگر از نمایندگان مجلس نیز نسبت به این موضوع واکنش نشان داده‌اند و گفتند در صورت اثبات ماجرا برخورد خواهند کرد که در ادامه مروری بر آن‌ها خواهیم داشت.

اما این مسئله خیلی زود به فراموشی سپرده شد و با اینکه عنابستانی در دستگاه قضا به سه ماه و یک روز حبس محکوم شد، اما هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان در مجلس رسیدگی به این پرونده را مشمول مرور زمان کرد تا به فراموشی سپرده شود؛ سخنگوی هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان در مجلس شورای اسلامی روز گذشته اعلام کرد:«پرونده آقای عنابستانی در حال طی کردن روند بررسی خود است.»

اما باید دید این نوع رفتار هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان آن هم در حالی که نماینده مورد نظر در دستگاه قضا محکوم شده درست است؟

 

عملکرد 100 روزه قاضی القضات چگونه بود؟

«رسالت» در گزارش خود با عنوان «تحول پرشتاب عدلیه» به بررسی عملکرد 100 روزه اژه ای پرداخت: عملکرد قوه قضائیه در ۱۰۰ روزه اول دوره تحول و تعالی به ریاست حجت‌الاسلام‌والمسلمین غلامحسین محسنی‌اژه‌ای، به باور چهره‌های مختلف حقوقی و سیاسی مثبت بوده و قابل دفاع است.

علاوه بر دو سفر استانی رئیس دستگاه قضا به استان‌های ایلام و قزوین که لازمه «در بطن مردم» بودن است و باید استمرار داشته باشد، آنچه موردتوجه طبقه الیت قرارگرفته، حضور بدون مقدمه در برخی مراکز قضائی و گفت‌وگوی چهره‌‌به‌چهره با زندانیان است. حضور چندساعته در زندان اوین و بازدید از بند‌های امنیتی و بازداشت موقت این زندان ازجمله این بازدیدهاست که موردتوجه قرارگرفته است.

لزوم ایجاد کارگروه مشترک بین دستگاه قضا و فراکسیون زنان مجلس برای بررسی مسائل و مشکلات حوزه زنان و خانواده و هم‌اندیشی برای طراحی راهکار‌های حل این مشکلات از دیگر مطالبات فراکسیون زنان مجلس بود که مورد موافقت رئیس دستگاه قضا قرار گرفت.حمایت از تولیدکنندگان و تلاش برای تسهیل صدور مجوز کسب‌وکارها و رسیدگی سریع به پرونده‌های کثیرالشاکی از دیگر اقدامات قوه قضائیه در بازه زمانی صدروزه بوده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه