English

برف و باران استان آذربایجان شرقی را فرا می‌گیرد

رئیس گروه پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفت: با نفوذ و فعالیت سامانه جدید بارشی از اواخر امشب چهارشنبه، بارش باران و برف این استان را فرا می‌گیرد.

برف و باران استان آذربایجان شرقی را فرا می‌گیرد

به گزارش خبرگزاری موج آذربایجان شرقی، محمد امیدفر اظهار داشت: با نفوذ و فعالیت سامانه جدید بارشی از اواخر امشب چهارشنبه، بارش باران و برف این استان را فرا می‌گیرد.

وی با بیان اینکه این سامانه تا اواخر روز جمعه به فعالیت خود در استان ادامه می دهد، افزود: بر اساس آخرین نقشه های پیشیابی هواشناسی ، فعالیت این سامانه افزایش ابرناکی، وزش باد نسبتا شدید و بروز مه در استان می شود.

وی با بیان اینکه با نفوذ و فعالیت این سامانه دمای هوای استان کاهش می یابد، اظهار داشت: فعالیت این سامانه در مناطق کوهستانی همراه با کولاک و کاهش دید افقی به ویژه در راه های مرتفع و کوهستانی خواهد بود.

رئیس گروه پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفت: با توجه به کاهش دما و کولاک، احتمال لغزندگی جاده ها، مه گرفتگی و اختلال در تردد جاده ای وجود دارد؛ بنابراین رانندگان برای تردد در جاده های استان سرعت مطمئن را رعایت کرده و زنجیرچرخ و وسایل گرمایشی با خود به همراه داشته باشند.

امیدفر، از رانندگان خواست برای تردد در جاده های کوهستانی، خودروهای خود را به زنجیر چرخ و تجهیزات زمستانی مجهز کرده و سفرهای غیرضروری را لغو و در عبور از این جاده ها احتیاط کنند.

وی همچنین محکم کردن سازه های سبک، تابلوهای تبلیغاتی، احتیاط در عبور از کنار ساختمان های نیمه کاره، توجه به توصیه های کارشناسان جهاد کشاورزی استان و رعایت صرفه جویی در مصرف حامل های انرژی را خواستار شد.

امیدفر، یادآوری کرد: با خروج این سامانه از اواخر وقت جمعه برای روز شنبه وضعیت جوی پایدار و کاهش محسوس دما پیش بینی می شود.

آذربایجان شرقی منطقه ای سردسیر و کوهستانی است و از لحاظ تقسیم بندی های اقلیمی جزو مناطق نیمه خشک به حساب می آید.

آب و هوای این استان به طور کلی سرد و خشک است ولی به علت تنوع توپوگرافیکی از اقلیم های متفاوتی برخوردار است.

این استان همواره تحت تاثیر باد های سرد شمالی و سیبری و بادهای مرطوب دریای سیاه و مدیترانه و اقیانوس اطلس همچنین بادهای محلی متاثر از کوهستان های سبلان در شرق، سهند در غرب و جنوب غربی، رشته کوه های قره داغ در شمال، رشته کوه های تخت سلیمان و اربط در جنوب، ارتفاعات بزقوش در جنوب شرق و قوشاداغ در شمال شرق استان قرار دارد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه