English

حمید جنتی:

قیمت سیب زمینی کاهش پیدا کرد

معاون سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی بیان کرد: در حال حاضر سیب زمینی در خراسان رضوی به اندازه کافی موجود است و در شرایط کنونی سرانه مصرف سیب زمینی در استان افزایش یافته است.

قیمت سیب زمینی کاهش پیدا کرد

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، حمید جنتی معاون توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی در خبری اطلاع داد: هم‌اکنون ذخیره‌سازی و نگهداری سیب زمینی در انبار‌های استان در وضعیت مناسبی قرار دارد و در روز‌های آینده شاهد کاهش قیمت سیب زمینی در مشهد خواهیم بود.

جنتی در ادامه این خبر اعلام کرد: بیش از ۱۴۰ هزار هکتار در سطح  کشور زیر کشت سیب زمینی است که در مجموع بالغ بر پنج میلیون تن محصول می‌شود و در حال حاضر تولید سیب زمینی در کشور به سه صورت بهاره، تابستانه و پاییزه انجام می‌شود.

معاون سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی همچنین تصریح کرد: هم‌اکنون برای تولید این محصول سه برنامه در  سطح کشور در حال اجراست؛ اکثر تولید سیب زمینی مربوط به تولید پاییزه است که حجم آن بالغ بر ۳.۵ میلیون تن می‌شود.

وی در ادامه اظهار کرد: در سطح استان ۴۱ هزار هکتار زمین به کشت سیب زمینی اختصاص دارد که از نزدیک ۱۴۰ هزار تن از این سطوح سیب زمینی برداشت می‌شود و با توجه به جمعیت هشت میلیونی خراسان رضوی و میانگین ۴۵ کیلوگرمی سرانه مصرف سیب زمینی در سال برای هر نفر،  نیاز سالانه مردم استان به این محصول بالغ بر ۴۴۰ هزار تن سیب زمینی است.

جنتی متذکر شد: معتقد هستیم با توجه به میزان تولید سیب زمینی در استان باید نیاز سالانه از سایر استان‌ها تامین شود و در حال حاضر مازاد نیاز استان به سیب زمینی از استان‌های دیگر خصوصا جیرفت و گرمسیر تامین می‌شود.

معاون سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: در حال حاضر سیب زمینی در خراسان رضوی به اندازه کافی موجود است و در شرایط کنونی سرانه مصرف سیب زمینی در استان افزایش یافته و هم‌اکنون بخشی از این نیاز از طریق جیرفت و کرمان تامین می‌شود.

جنتی در خاتمه با اشاره به قیمت فعلی سیب زمینی خاطرنشان کرد: در روز‌های آینده از طریق پلتفرم‌های بازارگام و روستابازار سیب زمینی به ازای هر کیلو ۹۸۰۰ تومان در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه