English

محمد میری:

پیش‌بینی برداشت ۱۷۰ هزار تن سیب‌زمینی از ۵۰۰۰ هکتار مزارع خراسان رضوی

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی بیان کرد: به طور کلی عملیات سه‌گانه کاشت، داشت و برداشت سیب‌زمینی در استان از کاشت به روش غده‌کاری تا برداشت با تراکتور و به صورت مکانیزه انجام شده است.

پیش‌بینی برداشت ۱۷۰ هزار تن سیب‌زمینی از ۵۰۰۰ هکتار مزارع خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، محمد میری مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی اعلام کرد: پیش‌بینی می‌شود در سال جاری حدود ۱۷۰ هزار تن سیب‌زمینی از مزارع خراسان رضوی برداشت شود.

میری با اشاره میزان کشت سیب‌زمینی در خراسان رضوی متذکر: سطح زیر کشت سیب زمینی در استان خراسان رضوی و در سال جاری ۵۰۰۰ هکتار است.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی افزود: با توجه به اینکه مزارع کشت سیب‌زمینی از منابع آب‌های زیرزمینی و چاه‌ها آبیاری می‌شود، خشکسالی تاثیر زیادی بر کشت این محصول نداشته اما تنش‌های گرمایی سال جاری  به طور نامحسوس عملکرد محصول را نسبت به سال گذشته کاهش داده است‌.

وی با اشاره شیوه کاشت سیب‌زمینی در استان تصریح کرد: به طور کلی عملیات سه‌گانه کاشت، داشت و برداشت سیب‌زمینی در استان از کاشت به روش غده‌کاری تا برداشت با تراکتور و به صورت مکانیزه انجام شده است.

میری در خاتمه یادآور شد: تنها یک قسمت از عملیات برداشت که مربوط به کیسه‌گیری محصول است، با دست و به وسیله نیروی انسانی انجام می‌شود. آگریا و فونتانه عمده ارقام کشت شده سیب زمینی در استان است و عمده کاشت این محصول در  شهرستان‌های تربت حیدریه، فریمان و قوچان صورت می‌گیرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه