English

یعثوب نژاد محمد:

۱۳ بانک در اردبیل تسهیلات بدون ضامن پرداخت می‌کنند

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان اردبیل از پرداخت تسهیلات زیر ۱۰۰ میلیون تومانی بدون نیاز به ضامن توسط ۱۳ بانک در این استان خبر داد.

۱۳ بانک در اردبیل تسهیلات بدون ضامن پرداخت می‌کنند

به گزارش خبرگزاری موج اردبیل، یعثوب نژاد محمد ، مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان اردبیل گفت: پس از جلسه رئیس جمهور با تیم اقتصادی دولت و مدیران بانک‌ها، مقرر شد شرایط پرداخت وام‌های خرد به مشتریان تسهیل شود که به دنبال این تصمیم وزارت اقتصاد و دارایی در بخشنامه‌ای به بانک ها اعلام کرد، وام‌هایی که بانک‌ها بنا بر ضوابط اعتباری بانک مرکزی به افراد پرداخت می‌کنند چنانچه کمتر از ۱۰۰ میلیون تومان باشد بدون ضامن پرداخت شود.

وی افزود: بر همین اساس طبق برنامه ریزی های صورت گرفته ۱۳ بانک در استان اردبیل موظف هستند، بدون معرفی ضامن به متقاضیان تسهیلات زیر ۱۰۰ میلیون تومان پرداخت کنند. 

به گفته مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان اردبیل وام های کمتر از ۱۰۰ میلیون تومان پس از اعتبار سنجی به متقاضیان پرداخت می شود و اعتبار سنجی افراد و متقاضیان تسهیلات توسط بانک ها انجام می شود.

نژاد محمد می گوید: اعتبارسنجی یا همان رتبه اعتباری نشان می‌دهد که فرد در انجام تعهدات مالی خود از جمله بازپرداخت وام‌ تا چه اندازه خوش‌حساب بوده است و توانایی باز پرداخت اقساط، میزان بدهی، نداشتن چک برگشتی، بدهی مالیاتی و یا تعیین تکلیف نشده افراد، بدهی افراد به شرکت های خدماتی مانند شرکت برق، شرکت آب و فاضلاب و شرکت گاز از جمله مولفه های اعتبار سنجی و رتبه بندی افراد متقاضی تسهیلات توسط بانک ها است.

وی افزود: مشمولان این طرح به سه بخش تقسیم شده اند که در این طرح شاغلین، بازنشستگان و مستمری بگیران دستگاه های اجرایی دولتی و نهادهای عمومی غیر دولتی و سایر شرکت های معتبر بخش خصوصی حسب تشخیص بانکی که حقوقشان به آن بانک واریز می شود، مشمولین بند یک بوده و دارای امتیاز اعتباری C و A ،b می باشند.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان اردبیل گفت: کارکنان سایر شرکت های بخش خصوصی که به تشخیص بانک مشمول بند یک نیستند و واریز حقوقشان نزد بانک است، مشمولین بند ۲ بوده و دارای امتیاز اعتباری B و A می باشند.

نژاد محمد گفت: در این طرح کارکنان سایر شرکت های بخش خصوصی که به تشخیص بانک مشمول بند ۱ و ۲ نیستند و واریز حقوقشان نزد بانک است، مشمولین بند سه بوده و و دارای امتیاز اعتباری C می باشند.

وی می گوید: در این طرح بانک ها به مشمولین بند یک تا سقف ۵۰ میلیون تومان، وام بدون ضامن و فقط با نامه کسر از حقوق ، مشمولین بند ۲ وام بدون ضامن و با نامه کسر از حقوق و با اخذ سفته یا چک بر حسب مورد و به مشمولین بند سه هم یک نفر ضامن معتبر و با اخذ سفته یا چک بر حسب مورد تسهیلات پرداخت خواهند کرد.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان اردبیل گفت: همچنین بانک ها در تسهیلات ۵۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان هم، به مشمولین بند یک، وام بدون ضامن با نامه کسر از حقوق با اخذ سفته یا چک بر حسب مورد و به مشمولین بند ۲ و بند سه یک نفر ضامن معتبر با اخذ سفته یا چک بر حسب مورد تسهیلات پرداخت می کنند.

به گفته نژادمحمد افراد و متقاضیان مشمولین بندهای مذکور می توانند با مراجعه به سایت بانک ها نسبت به اخذ و دریافت تسهیلات بدون ضامن اقدام کنند.

وی افزود: شهروندان می توانند هرگونه شکایات خود در این خصوص را در سامانه نظارت مردمی وزارت اقتصاد و دارایی به نشانی bazresi.mefa.ir  ثبت نمایند و اطمینان داشته باشند که بازرسین به تمامی شکایات ثبت شده تا ظرف ۴۸ ساعت رسیدگی خواهد شد.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان اردبیل بیان کرد: نحوه پرداخت تسهیلات بدون ضامن به سایر افراد جامعه نیز در دست بررسی است و متعاقبا اعلام خواهد شد.

نژاد محمد اظهار داشت: بخشنامه تسهیلات خرد بدون ضامن به معنی پرداخت وام جدید به مشمولان نیست.

وی خواستار همکاری بیش از پیش بانک ها برای اجرای این طرح شد و گفت: ارایه تسهیلات آسان به اقشار مختلف مردم در اردبیل طبق تاکید رئیس جمهوری طبق قانون با قدرت اجرایی خواهد شد.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه