English

اصغر جهانگیر:

ضرورت کوتاه کردن فرایند پرداخت تسهیلات به تولید کنندگان

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه بیان کرد: بازنگری در قوانین برای اینکه بانک‌ها نتوانند به ازای مطالباتی که دارند بلافاصله چرخه تولید را حذف کنند ضرورت دارد و باید با بازنگری در قانون و رفع مشکلات نگذاریم هیچ کارخانه و شرکتی به دلیل بدهی که به بانک دارد تعطیل شود.

ضرورت کوتاه کردن فرایند پرداخت تسهیلات به تولید کنندگان

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، اصغر جهانگیر معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه در سخنانی عنوان کرد: کوتاه کردن فرایند پرداخت تسهیلات یک ضرورت است و فکر و ذهن تولیدکننده را فقط باید بر روی تولید متمرکز کنیم، تولیدکننده نباید دغدغه‌ای برای گرفتن تسهیلات داشته باشد.

جهانگیردر ادامه این سخنان افزود: با توجه به اینکه سیاست دولت، قوه قضائیه و مجلس شورای اسلامی بر این است تا در دوران جدید به تولیدکنندگان و کارآفرینان بیشترین مساعدت صورت گیرد تا چرخ‌های تولید با شتاب بیشتری به حرکت درآید، در همین راستا تمام تلاش خود را در قوه قضائیه به کار گرفته‌ایم و در حال بررسی، شناسایی و رفع علت اصلی موانع پرداخت تسهیلات هستیم.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه همچنین تصریح کرد: بخشی از دلایل عدم پرداخت تسهیلات توسط بانک‌ها به کمبود منابع و همچنین قوانین مرتبط بازمی‌گردد، بازنگری در قوانین و مقررات به نفع تولیدکنندگان ضروری است.

وی در ادامه تاکید کرد: بسیاری از قوانین برای شرایط عادی پیش‌بینی، نوشته و تصویب شده در حالی که اکنون در جنگ اقتصادی هستیم که می‌طلبد با نگاه ویژه به این موضوع در قوانین بازنگری شود.

جهانگیر اظهار کرد: اینکه برخی مواقع بانک در جاهایی که تولیدکننده دیونی دارد متولی و جانشین او در آن واحد تولیدی می‌شود قانونی است، اما چون بانک نمی‌تواند کار تولیدکننده را انجام دهد معمولا واگذاری شرکت‌ها و کارخانه‌ها به بانک‌ها بابت طلبی که داشتند نتیجه‌اش به رکود و ورشکستگی کارخانه‌ها و شرکت‌ها می‌انجامد.

وی یادآور شد: بازنگری در قوانین برای اینکه بانک‌ها نتوانند به ازای مطالباتی که دارند بلافاصله چرخه تولید را حذف کنند ضرورت دارد و باید با بازنگری در قانون و رفع مشکلات نگذاریم هیچ کارخانه و شرکتی به دلیل بدهی که به بانک دارد تعطیل شود.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه ادامه داد: اگر هم قرار باشد بانک سرپرستی و مدیریت شرکت‌ها و کارخانه‌ها را بر عهده بگیرد باید موظف باشد که سازوکارهای ادامه کار را از قبل پیش‌بینی کند تا منجر به تعطیلی کارخانه نشود.

وی اذعان کرد: در قالب کمیسیون حل اختلاف حمایت از سرمایه‌گذاری‌های مشروع تاکنون ۱۴ کمیسیون در شهرهای مختلف خراسان رضوی تشکیل شده و بدون تشکیل پرونده به مشکلات واحدهای تولیدی رسیدگی و تصمیم‌گیری می‌شود.

جهانگیر در خاتمه خاطرنشان کرد: در این کمیسیون‌ها رئیس دادگستری به عنوان رئیس کمیسیون و دادستان‌ نائب رئیس و یکی از فعالان صنعتی نیز دبیر است، به جز شهرهایی که کمیسیون نداریم یا به صورت تلفنی و مکاتبه‌ای مشکلات را حل می‌کنیم طی ۹ ماه ابتدای سال جاری مشکلات بالغ‌ بر ۴۰۰ واحد تولیدی را رفع و از تعطیل آن‌ها جلوگیری شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه