English

محمد علایی:

بارندگی ها در خراسان رضوی ۴۳ درصد افزایش داشت

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی بیان کرد: الگوی مصرف آب در استان در کشاورزی ۸۴ درصد، در بخش شرب و بهداشت ۱۱ درصد در صنعت ۱ درصد و بخش خدمات ۴ درصد است.

بارندگی ها در خراسان رضوی ۴۳ درصد افزایش داشت

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، محمد علایی مدیرعامل شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی در خبری عنوان کرد: در بارندگی های هفته گذشته که در اوایل بهمن ماه بود حجم مخازن خراسان رضوی ۳۹۸ میلیون متر مکعب بوده‌است.

علایی در ادامه افزود: در این بارندگی‌ها حدود ۴۰ تا ۴۵ میلیون متر مکعب آب گیری سد‌ها و بارندگی خراسان رضوی قبل از بارندگی بهمن ماه تا الان ۳۸ میلی متر بوده که این عدد به ۵۶ میلی متر رسیده‌است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی اظهار کرد: کل حجم مخازن سد‌های استان ۱ میلیارد و ۵۷۰ میلیون متر مکعب است و در حال حاضر ما  ۴۵۰ میلون متر مکعب ذخیره آبی درسد‌های خراسان رضوی داریم.

وی در ادامه متذکر شد: این عدد در سال گذشته در همین بازه زمانی ۷۵۰ میلیون متر مکعب بوده و  به این معناست که نسبت به سال گذشته ذخایر آبی ۵۰ درصد کاهش یافته است و حجم مخازن ذخایر آب فقط ۲۹ درصد پر است.

علایی تاکید کرد: در سال آبی جاری ۵۶ میلی متر بارندگی داشتیم که این عدد در سال گذشته ۴۰ میلی میلی متر بوده است، یعنی نزدیک ۴۳ درصد بارندگی امسال بیشتر شده است اما توجه داشته باشید که پارسال خشک‌ترین سال را در ۵۰ سال گذشته تجربه کرده‌ایم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی همچنین یادآوری کرد: الگوی مصرف آب در استان در کشاورزی ۸۴ درصد، در بخش شرب و بهداشت ۱۱ درصد در صنعت ۱ درصد و بخش خدمات ۴ درصد است .

وی اذعان کرد: تعداد کل چاه‌های خراسان رضوی ۱۶ هزار و ۵۱۲ حلقه است؛ چاه‌های غیر مجاز ۷ هزارو ۳۱۴ حلقه غیر مجازه است که شناسایی شده و از ابتدای سال تاکنون ۹۷۱ حلقه چاه غیر مجاز با برداشت ۳۲۰میلیون متر مکعب حجم آب را مسدود کرده‌ایم .

علایی در خاتمه این خبر خاطرنشان کرد: بیش از ۹۰ درصد چاه‌های استان هم کنتور هوشمند دارد که این به این معناست که خراسان رضوی بیشترین کنتور در سطح کشور را دارد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه