English

مدیرکل مدیریت بحران استانداری همدان :

مدیریت مصرف آب از سوی شهروندان ضرورت دارد

مدیرکل مدیریت بحران استانداری همدان با اشاره به قرار گرفتن در فصل گرما، گفت: گفت: با توجه به کاهش بارندگی ها و ذخیره منابع آبی، رعایت الگوی مصرف شهروندان این استان برای عبور از شرایط کم آبی ضروری است.

مدیریت مصرف آب از سوی شهروندان ضرورت دارد

به گزارش خبرگزاری موج همدان، علیمردان طالبی،  مدیرکل مدیریت بحران استانداری همدان  روز پنجشنبه گفت: با توجه به کاهش بارندگی ها و ذخیره منابع آبی، رعایت الگوی مصرف شهروندان این استان برای عبور از شرایط کم آبی ضروری است.

وی بیان کرد: هر چند مدیریت بحران برنامه هایی را برای تامین آب آشامیدنی مورد نیاز شهروندان در حال اجرا دارد اما مهمترین و بهترین راهکار کمک مردم با صرفه جویی برای عبور از این شرایط است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری همدان گفت: با توجه به کاهش بارندگی ها و ذخیره منابع آبی، رعایت الگوی مصرف شهروندان این استان برای عبور از شرایط کم آبی ضروری است.

وی اضافه کرد: با ورود به فصل گرم میزان استفاده از آب به طور معمول افزایش می یابد اما با توجه به قرار گرفتن در شرایط کم آبی از مردم انتظار می رود با رعایت الگوی مصرف و مدیریت مصرف آب، کمک حال مسئولان برای عبور از این شرایط باشند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری همدان اظهار داشت: با توجه به کاهش شدید نزولات جوی و ذخایر آبی موجود در سدهای این استان، مهمترین اولویت مسئولان با ورود به فصل گرم سال تامین آب آشامیدنی مورد نیاز شهروندان است.

طالبی افزود: مدیریت بحران استانداری با همکاری سایر نهادها از جمله آب منطقه ای و آب و فاضلاب طرح هایی در دست اجرا دارد تا با مدیریت توزیع، مصرف و رعایت الگوی مصرف بتواند آب مورد نیاز مردم را تامین کند.

وی با بیان اینکه ۴۰ درصد ظرفیت سد اکباتان به عنوان مهمترین منبع ذخیره آبی استان خالی است افزود: یکی از برنامه های مدیریت بحران مکلف کردن ادارات به کاهش مصرف و استفاده نکردن از آب برای آبیاری فضای سبز است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری همدان ادامه داد: تعدادی از چاه های موجود در مسیر سد تالوار برای تامین آب مورد نیاز استان در نظر گرفته شده همچنین درصدد وارد کردن دیگر منابع آبی به مدار مصرف با اجاره چاه های کشاورزی هستیم.

به گفته مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان بارندگی های سال آبی جاری (ابتدای مهر ۱۳۹۹ تاکنون) در استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۰۰ میلی متر و معادل ۴۵ درصد کاهش یافته است.

مصرف سرانه‌ آب در استان همدان ۱۹۷ لیتر در ثانیه بوده که ۴۷ لیتر بالاتر از استاندارد کشور یعنی ۱۵۰ لیتر در ثانیه است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه